پنجشنبه , 9 فروردین 1403

اضافه شدن آثار جدید هنری به پارک ایران کوچک

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: به زودی از یکی بزرگترین کاشی کاری‌های کشور در شهر کرج رونمایی می‌شود.

اضافه شدن آثار جدید هنری به پارک ایران کوچکبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، عبداله پور افزود: ورود هنر‌های تجسمی و آثار حجمی و المان‌ها به عرصه فضای شهری می‌تواند علاوه بر زیبایی در ساخت هویت شهری تاثیرگذار باشد.

به گفته سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج: مجسمه شخصیت‌های شاهنامه که در ورکشاپ‌های هنری حین برگزاری هشتمین جشنواره لاله‌های کرج با گِل ساخته شده به زودی قالب‌گیری و مراحل ساخت آن به مجسمه ماندگار طی می‌شود و پس از ساخت در پارک ایران کوچک که نمادی از فرهنگ ۳۱ استان کشور در آن تجلی یافته جانمایی می‌شود.

او افزود: نخستین ویژگی مثبت اکران آثار تجسمی از این دست قابلیت نمایش عمومی آن‌ها جهت اقشار مختلف مردم با هر سطح فرهنگی و اجتماعی است بدین صورت که اشخاصی که حتی سواد خواندن و نوشتن ندارند بیننده این حجم‌ها هستند.

عبداله پورگفت: تندیس شهدا و مفاخر ادب و فرهنگ شهر زینت بخش این پارک شده و تلاش می‌کنیم جلوه این میراث ماندگار که زحمات هنرمندان و مسئولان سابق در آن تجلی یافته به بهترین شکل ارائه خدمات به شهروندان و گردشگران را در کارنامه خود داشته باشد.

او افزود: طرح‌های ارسالی این جشنواره از زوایای مختلف هنری و فنی توسط شورای سیاست‌گذاری جشنواره که تیمی متشکل از متخصصین حرفه‌ای در حیطه‌های تخصصی مبلمان و هنر‌های شهری و معماری بودند مورد ارزیابی قرار گرفت و در پایان تعداد ۹ سِت از طرح‌های برگزیده به عنوان دستاورد این جشنواره بصورت پایلوت اجرایی شد.

به گفته سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج: در چند سال اخیر آثارحجمی متنوعی در فضا‌های شهری کرج نصب شده که کارکرد اصلی آن‌ها ایجاد فضای مکث در شهر و بردن لذت بصری برای شهروندان است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …