شنبه , 15 اردیبهشت 1403

از انهدام یک تیم تروریستی تا تصادف مینی‌بوس دانش آموزان

به گزارش گروه اخبار استانهای ایرنا، امروز خبرنگاران ایرنا در استانهای مختلف سوژه های مهمی را به عنوان مطالبات مردم و در حوزه‌های کشاورزی، علمی، اجتماعی، ورزشی، بهداشتی پیگیری کردند که از جمله این گزارش ها می‌توان به “کاستن از دغدغه زرشک‌کاران خراسان جنوبی با خرید حمایتی“، “سفر رییس‌جمهوری فرصتی برای طرح خواسته‌های جوانان تحصیل‌کرده سلسله“، “نگرانی طبیعت دوستان سقزی‌ از کامیون‌های حامل چوب“، “چراغ‌های کم‌فروغ یا پرتوهای کافی در معابر شهر شیراز“، “دهکده المپیک خرم‌آباد چشم به راه هیاهوی ورزشکاران” و “اُومیکرون در یک قدمی هرمزگان” اشاره کرد.

امروز گروه استانها هم با انتشار گزارشی با عنوان مسئولان روز دانشجو در استان‌ها چه گفتند و شنیدند؟  به بررسی نظرات، مشکلات و مطالبات این قشر از زبان مسئولان و دانشجویان پرداخته است. عدالت طلبی، رفع تبعیض، قانون‌گرایی، کاهش فاصله مردم و مسوولان، فساد ستیزی، استقلال‌طلبی و استکبارستیزی از محورهای این گزارش است.

این گروه همچنین در گزارش دیگری، جمع بندی از آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در ایران را منتشر کرد که در مقدمه این گزارش آمده است: شواهد از بهبود شرایط کرونایی کشور با وجود نوسان‌های آماری حکایت دارد و نشان می‌دهد که در صورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و واکسینه شدن مردم، این امید وجود دارد که کرونا از اولویت اصلی خارج شود و بتوان برای سایر مسائل کلیدی برنامه‌ریزی کرد.

گزارش دیگری هم گروه استانها امروز با عنوان “تغذیه روح با کتابخوانی؛ موانع و راهکارها” منتشر کرد که کنکاشی درباره موضوع کتابخوانی دارد. ضرورت عادت در کودکان به کتابخوانی، استفاده از ظرفیت‌های فناوری اطلاعات و فرهنگ سازی از محورهای این گزارش است.

خبرنگار ایرنا در مرکز مشهد هم خبر داد که مشاور ویژه رییس‌جمهوری در امور افغانستان  امروز چهارشنبه به‌منظور بازدید از گمرک مرزی دوغارون وارد این معبر زمینی شد. بازدید از منطقه ویژه اقتصادی دوغارون، گمرک مرزی دوغارون، محل‌های تخلیه و بارگیری انواع مشتقات نفتی و ذخیره‌سازی انواع کالاهای صادراتی و ترانزیتی از برنامه‌های سفر کاظمی قمی بود.

از انهدام یک تیم تروریستی تا تصادف مینی‌بوس دانش آموزان

فرمانده نیروی دریایی ارتش نیز که در شهر رشت به سرمی‌برد، در حاشیه معارفه فرمانده ناوگان شمال تاکید کرد که نیروی دریایی راهبردی ارتش به دنبال اقتدار ملی است. تجهیز شناورها و بهره‌گیری از نیروهای متخصص داخلی از محورهای سخنان فرمانده نیروی دریایی بود.

رییس سازمان بسیج سازندگی هم که به بیرجند سفر کرده است، از فعالیت بیش از ۲۶ هزار صندوق قرض‌الحسنه در کشور خبر داد. این تعداد صندوق دارای یک میلیون و ۳۰۰ هزار عضو و گردش حساب سه هزار میلیارد تومانی هستند.

۱۰۹ میلیون دز واکسن در کشور تزریق شد. این عنوان خبری بود که مرکز ایرنا در تبریز به نقل از رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت اعلام کرد. به گفته وی واکسیناسیون به تنهایی عامل کاهش موارد ابتلا و مرگ و میر نیست.

همچنین معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در گردهمایی معاونان تحقیقات و فناوری دانشگاههای علوم پزشکی کشور در مشهد اعلام کرد که ۷۰۰ مرکز تحقیقاتی در دانشگاههای علوم پزشکی کشور فعال است. او از تمامی مراکز تحقیقاتی خواست تا در راستای تامین نیازهای سلامت جامعه و کاربردی کردن پژوهش‌ها گام بردارند.

مرکز ایرنا در اهواز نیز امروز در خبری اعلام کرد یک تیم تروریستی در خوزستان متلاشی شد. این تیم تروریستی وابسته به سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه، پیش از این گشت انتظامی شهرستان ماهشهر را مورد حمله مسلحانه قرار داده بود.

از انهدام یک تیم تروریستی تا تصادف مینی‌بوس دانش آموزان

از قم نیز خبر رسید که سفیر استرالیا در ایران از موسسه جامعه الزهرا(س) در این شهر بازدید کرده است. وی در این بازدید ضمن ابراز شگفتی از قدرت ذهنی و فکری بانوان ایرانی، تاکید کرد که اطلاعات زیادی از دین و باورهای دینی دریافت کردم و این برای من بسیار ارزشمند بود.

مرکز ایرنا در بوشهر هم در خبری به نقل از معاون جرائم سازمان یافته گمرک ایران از خرید ۱۵ دستگاه ایکس ری خبر داد.  این دستگاه‌ها برای نصب در مبادی ورودی و خروجی جهت کنترل لازم کالاهای صادراتی و وارداتی خریداری شده است. در حال حاضر ۱۵ دستگاه ایکس ری در گمرکات نصب و فعال است.

از انهدام یک تیم تروریستی تا تصادف مینی‌بوس دانش آموزان

یک میلیون و ۱۴۰ هزار TEU کانتینر در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری شد. این تیتر خبری بود که مرکز بندرعباس آن را به نقل از مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان منتشر کرد. این عملکرد نسبت به مشابه سال قبل ۲۰ درصد افزایش داشته است.

“مردم پلدختر از رییس جمهوری چه می خواهند؟” هم عنوان فیلمی است که مرکز ایرنا در خرم‌آباد در آستانه سفر رییس جمهوری و اعضای هیات دولت به این استان منتشر کرده است. در این فیلم مردم شهرستان پلدختر استان لرستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به بیان مطالبات خود در حوزه های مختلف از جمله آسیب‌ها، خسارت ها و نارسایی‌ها پس از سیل سال ۹۸ پرداختند. این فیلم را در زیر می‌توان مشاهده کرد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان نیز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد که بیش از هشت هزار معلول روستایی زیر پوشش خدمات توانبخشی قرار دارند.

رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و هند هم که در زنجان حضور دارد تاکید کرد که هند بازار خوبی برای حضور فعالان اقتصادی زنجان دارد.به گفته وی کیفیت، استاندارد، بسته بندی و مقایسه محصولات تولیدی با قیمت های جهانی، از جمله ارکان مهم صادرات محصول به کشور هند است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان نیز در خبری اعلام کرد که سنگ‌های نیمه قیمتی عقیق و فیروزه زنجان به ۲ کشور عربی صادر می‌شود. کشورهای بحرین و عمان مقصد این سنگ‌ها هستند.

از انهدام یک تیم تروریستی تا تصادف مینی‌بوس دانش آموزان

مرکز ایرنا در کرمانشاه هم خبر داد که تصادف مینی‌بوس دانش‌آموزان در کرمانشاه ۲ کشته برجای گذاشت. این حادثه ۱۶ مصدوم داشت. در پی این حادثه دادستان کرمانشاه دستور بررسی حادثه تصادف سرویس مدرسه را صادر کرد. گزارش تصویری تهیه شده توسط خبرنگار ایرنا در کرمانشاه در رابطه با این حادثه را می‌توانید در زیر مشاهده کنید.

مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه نیز خبر داد که ۵۰۰ تُن ریل تحویل شرکت بهره برداری مترو تهران شد. برای تعمیرات و نگهداری خطوط مترو، شرکت بهره برداری مترو سالانه به ۵۰۰ شاخه ریل UIC۵۴ نیاز دارد.

از رشت هم خبر رسید که جام سیمین رشی که در کاوش‌های اوایل دهه ۷۰محوطه‌ باستانی رشی رودبار استان گیلان کشف شده به این استان بازگردانده شد. این جام در موزه ایران باستان نگهداری می‌شد.

از انهدام یک تیم تروریستی تا تصادف مینی‌بوس دانش آموزان

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه هم در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در رشت، استانداردسازی محصولات کشاورزی را برای حضور در بازارهای جهانی ضروری دانست. وی این موضوع را با توجه به استرداد محصول فلفل صادراتی ایران از روسیه بیان کرد.

مرکز ایرنا در تبریز نیز اعلام کرد که قرار است طرح توسعه پایدار کشاورزی در آذربایجان شرقی با مشارکت ژاپن اجرا شود. این طرح در ۱۲ شهرستان و ۷۰ روستای استان با مشارکت خود بهره برداران در حال اجرا است و به احیای دریاچه ارومیه کمک خواهد کرد.

خبرنگار ایرنا در اراک هم در خبری به نقل از معاون وزارت علوم اعلام کرد که ایران در تولید علم‌ رتبه نخست را در منطقه خاورمیانه دارد. به گفته وی ایران به لحاظ تولید فناوری و تبدیل علم به ثروت، در شاخص تجاری‌سازی ایده رتبه ۹۵ را داشت که اکنون توانسته به جایگاه ۷۱ در جهان برسد.

امروز از گرگان و یزد نیز خبر رسید ورزشکاران این دو استان، به ترتیب با کسب ۶ و ۸ مدال از مسابقات پاراآسیایی جوانان در بحرین با استقبال ورزش‌دوستان و مسوولان استانهای گلستان و یزد وارد زادگاه خود شدند.

از انهدام یک تیم تروریستی تا تصادف مینی‌بوس دانش آموزان

سرپرست معاونت محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست نیز در در بازدید از پارک ملی و منطقه حفاظت شده هفتاد قله اراک، حفاظت کیفی از مناطق حفاظت شده کشور را اولویت زیست‌محیطی عنوان کرد. به گفته وی تمامی امکانات باید در راستای جلوگیری از تخریب و تعرض به زیست پناههای طبیعی به‌کار گرفته شود.

رییس مرکز مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زاهدان هم در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد که واژگونی خودرو اتباع بیگانه غیرمجاز در سراوان ۱۲ مجروح برجا گذاشت. حادثه واژگونی خودرو اتباع بیگانه بامداد امروز و در مسیر جالق به سراوان (کیلومتر ۴۵ ) رخ داده است.

مرکز ایرنا در گرگان نیز در خبری به نقل از معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گلستان از دستگیری ۶ نفر از عاملین نزاع و درگیری در علی‌آباد خبر داد و گفت که تلاش برای دستگیری سایر عوامل این درگیری ادامه دارد. 

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …