یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

اردوگاه دانش آموزی آیت الله طالقانی استان البرز بازگشایی شد

فرشته فهمیده روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه اردوگاه های فرهنگی تفریحی دانش آموزی ظرفیتی مناسب برای تقویت روحیه آینده سازان و تمرین مسوولیت پذیری و مهارت آموزی به شمار می رود، افزود: با توجه به تداوم وضعیت شیوع ویروس کرونا و عدم امکان برگزاری اردوهای دانش آموزی اکنون این فضا با انجام عملیات بهسازی برای کارکنان دولت در تعطیلات تابستان آماده شده است.

وی بیان داشت: استان البرز از نظر اقلیمی دارای شرایط خاصی است که می توان با ایجاد ظرفیت های مناسب بویژه در حوزه فضاهای پرورشی، امکان استفاده ازآن را در چهار فصل سال با رویکرد ملی و استانی از جمله در اردوگاه های دانش آموزی آیت الله طالقانی و شهید بهشتی در شهرستان های طالقان و ساوجبلاغ بوجود آورد.

وی تصریح کرد: اردوگاه‌های دانش آموزی مکانی امن برای اجرای برنامه‌های غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در طول سال هستند زیرا اثر تربیتی یک اردوی فرهنگی تفریحی آنچنان عمیق است که می تواند در ذهن دانش آموزان نقش ببندد که متاسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا دیگر امکان برگزاری اردو برای دانش آموزان وجود ندارد.

فهمیده گفت: جمعیت بالای دانش آموزی البرز که با جمعیت کل تعداد زیادی از استان های کشور برابری می کند نیاز به امکانات و زیرساخت های فرهنگی  و آموزشی از جمله اردوگاه های  دانش آموزی دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرزتاکید کرد: اردوگاه آیت الله محمود طالقانی با مساحت ۲۵ هکتار در منطقه خوش آب و هوای شهرستان طالقان واقع در روستای میناوند و مشرف به دریاچه و سد طالقان است که این اردوگاه را از سایر اردوگاه دیگر در استان البرز متمایز کرده است.

استان البرز ۴۷۳ هزار دانش آموز و ۵۰ هزار فرهنگی شاغل و بازنشسته دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …