جمعه , 31 فروردین 1403

اخاذ اینترنتی در البرز شناسایی شد

به گزارش  پایگاه اطلاع‌ رسانی پلیس فتا، سرهنگ دوم رسول جلیلیان روز پنجشنبه بیان داشت:  به تازگی جوانی با در دست داشتن شکوائیه‌ای به پلیس  فتا مراجعه و بیان داشت، در بازی کلش او کلنز برای ارتقای بازی  قصد خرید “جم” داشتم لذا در این خصوص به شخصی ناشناس در تلگرام  که مدعی فروش بود مراجعه و ناچار شدم جیمیل و رمز عبور را در اختیارش قرار دهم، متاسفانه پس از ارسال اطلاعات جیمیلم، یکباره شاهد تغییر محتوای بازی و سرقت اطلاعات گوشی وعکس‌های شخصی و خانوادگی شدم.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع و احتمال انتشار تصاویر خصوصی شاکی در فضای مجازی تیمی از کاراگاهان فنی این پلیس با استفاده از به روزترین راه کار های کشف جرم در فضای سایبر اقدام به رد زنی متهم نموده و خوشبختانه در کمتر از ۴۸ ساعت متهم را در یکی از مناطق مرکزی تهران مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شد.

جلیلیان  افزود: متهم پس از رویت مستندات در برابر شواهد عینی و فنی بزه خود را پذیرفت و اعتراف کرد و اظهار داشت با توجه به مهارتی که در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات داشتم اعتماد شاکی را جلب و پس از دریافت اطلاعات حساب کاربری، اقدام به تغییر جیمیل و پسورد شاکی نموده و اکانت او را به مبلغ هفت میلیون ریال به فروش رساندم. لذا پس از تهدید از سوی شاکی برای بازگرداندن اکانت بازی کلش، وی را تهدید به انتشار عکس های خصوصی و خانوادگی کردم.

وی به کاربران جی‌میل توصیه کرد که  جهت پیشگیری از رویدادهایی نظیر کلاهبرداری مذکور چنانچه کاربران از ثبت نام دو مرحله ای استفاده نمایند، کلاهبرداران و سودجویان فضای سایبر در این زمینه ناتوان خواهند شد.

رییس  پلیس فتا استان البرز با بیان اینکه برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تهدیدات و آسیب‌های فضای سایبری می‌توانند به سایت پلیس فتا بخش هشدارها و آموزش مراجعه نمایند، خاطرنشان‌ کرد: شهروندان می‌توانند از طریق سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکیcyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی هرگونه موارد مشکوک در فضای مجازی را گزارش نمایند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …