پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403

شگرد جدید کلاهبرداران برای فروش خودرو زیر قیمت بازار در کرج/اعتراف به ۵ میلیارد تومان کلاهبرداری از ۱۰ نفر

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از  کرج،  سردار عباسعلی محمدیان در جمع خبرنگاران با اشاره به متلاشی شدن باند فروش و جعل اسناد خودرو در استان البرز اظهار داشت: بر اساس گزارشات مردمی  تشکیل باند کلاهبرداری با عنوان شرکت جعلی و فروش خودرو زیر قیمت بازار و کلاهبرداری از شهروندان، مراتب به صورت ویژه در دستورکار عوامل پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود:کارآگاهان پلیس آگاهی استان البرز با تشکیل تیمی زبده شرکتی جعلی در فضای مجازی را شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی استان البرز با بیان اینکه بعد از تحقیقات مشخص شد که کلاهبرداران سوژه‌های خود را از میان کاربران فضای مجازی انتخاب می کنند، تصریح کرد: این افراد با اجاره  ملکی در یکی از نقاط شهرستان کرج و استخدام تعدادی افراد به عنوان کارمند، خریداران را به این محل دعوت و تعدادی فرم از قبل تهیه شده جهت ثبت نام به آنان تحول می دادند.
سردار محمدیان با بیان اینکه متهمان پس از فریب سوژه‌های خود از آنان می‌خواستند که نوع خودروی درخواستی را تعیین و مبلغ حدود 30 درصد زیر قیمت بازار برای آن خودرو پیشنهاد می دهند، بیان کرد: کلاهبرداران سپس از مشتریان می‌خواستند  به بانک مراجعه و یک فقره چک تضمین شده را به مبلغ مذکور اخذ و آن را در شرکت پلمپ و مجدداً تحویل دهند.

وی با بیان اینکه  این متهمان با سواستفاده از اعتماد افراد اقدام به نگهداری چک بانکی نزد خود کرده و چک قلابی را به مشتری تحویل داده و به وی وعده تحویل 3 ماهه خودرو می دادند، ادامه داد:  افراد با اطمینان خاطر مبنی بر اینکه چک تضمین شده اش نزد خودش است از دفتر خارج می شدند.

فرمانده انتظامی استان با هشدار به مردم برای خرید خودرو از مجازی قانونی، گفت: با اقدامات پیچیده پلیسی 3 متهم اصلی پرونده شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند.

سردار محمدیان با اشاره به اینکه از محل اختفای متهمان اموال و اسناد مربوطه از جمله یک دستگاه لپ تاپ و مقداری اسناد و تعداد 9 دستگاه گوشی تلفن کشف شد گفت: تاکنون تعداد 10 نفر از شاکیان پرونده شناسایی که تاکنون مبلغ 50 میلیارد ریال از آنها کلاهبرداری شده است.

فرمانده انتظامی استان البرز با اشاره به اینکه تحقیقات تکمیلی در این خصوص ادامه دارد و نتیجه تحقیقات به زودی اعلام می‌شود، گفت: با احتمال متصور بودن شیوه و شگرد این اعضای باند در سطح کشور  شهروندان در صورت هرگونه درخواست شکایت به پلیس آگاهی استان البرز مراجعه کنند.

انتهای پیام/

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …