جمعه , 14 اردیبهشت 1403

اجرای طرح ملی تحولی خوانا در ۱۵۶ دبستان البرز

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: در سال تحصیلی جاری ۱۵۶ مدرسه مقطع ابتدایی با محوریت تلفیق مهارت های زندگی مجری طرح ملی تحولی خوانا شدند.

اجرای طرح ملی تحولی خوانا در ۱۵۶ دبستان البرزبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ یونس جاوید نسب گفت: هدف از برگزاری این بسته را تلفیق و افزایش مهارت های زندگی در بین دانش آموزان پایه های مختلف دوره ابتدایی ذکر کرد.

وی با اشاره به اینکه این طرح ملی ازاول دیماه سال گذشته در بستر شبکه آموزشی شاد برای دانش آموزان دوره ابتدایی اجرا شد، افزود: این بسته آموزشی به دنبال افزایش مهارت های شنوایی، بینایی، خواندن و نوشتن در کلاس های درس دوره ابتدایی است.

او گفت: اکنون این مهارت‌ها به صورت تلفیقی و در قالب بسته تقویت مهارت زندگی، مشارکت مدرسه محور، مهارت‌های زبانی و آداب زندگی در یک هزار و ۷۷۶ کلاس در مدارس ابتدایی آموزش و پرورش البرز برای ۵۷ هزار دانش آموز این استان در حال اجرا است.

جاوید نسب با بیان اینکه دراین طرح دانش آموزان با استفاده از زبان درست و استفاده از کلمات مناسب تربیت می شوند تا خواسته‌های خود را به شکلی رسا بیان کرده و از ابزار نوشتن نیز به‌ خوبی استفاده کنند، اضافه کرد: با اجرای این طرح مهارت «آداب‌دانی» در دانش آموزان افزایش می‌یابد، زیرا دانش آموزان رفتار درست را در موقعیت‌های مختلف فرامی‌گیرند.

وی ادامه داد: دانش آموزان در مدرسه روخوانی و رونویسی را آموزش می بینند، در حالی که مهارت خواندن و درک مطلب که خوب صحبت کردن و ابراز وجود را در پی داشته باشد، کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

وی یادآور شد: دوره پیش دبستانی و ابتدایی بهترین دوران برای تعمیق و اثربخشی آموزش مهارت های چهارگانه زبانی و زندگی است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز تاکید کرد: در این طرح علاوه برپرداختن به دغدغه اساسی آموزش مهارت های پایه خواندن، نوشتن و آداب زندگی، شاهد یکی از برنامه های سند تحول بنیادین نیز درمدارس نیز هستیم.

استان البرز حدود ۵۱۲ هزار دانش آموز دارد که بیش از نیمی از آن در مدارس دوره ابتدایی مشغول تحصیل هستند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …