پنجشنبه , 6 اردیبهشت 1403

اجرای طرح انتقال آب روستای حسنکدر گامی در آبادانی بخش کشاورزی کرج

اسماعیل صارمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه طرح انتقال آب کشاورزی روستای حسنکدر در نیمه اول سال ۱۴۰۰ اجرایی شده، افزود: روستای حسنکدر دارای ۱۵ چشمه می باشد که آب برخی ازین چشمه ها گازدار و با طعم تلخ یا شیرین می باشد، که به منظور عدم اختلاط آب چشمه های گاز دار و تلخ با آب شیرین دیگر چشمه ها، این طرح عملیاتی شد.
وی اظهار داشت: طول مسیر لوله گذاری ۱۵۰۰ متر و سایز لوله استفاده شده ۱۱۰ ، ۱۲۵ و ۲۵۰ میلی متر می باشد که با اعتبار ۶۰۰ میلیون تومان به انجام رسیده که  ۲۲۵ میلیون تومان آن از محل خودیاری کشاورزان و مابقی از محل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای جهاد کشاورزی کرج بوده است. 
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج بیان داشت: مسیر اجرای پروژه با مشکلاتی همراه بود بطوریکه شرکت آزادراه تهران، شمال در بعضی نقاط مسیر نهر عمومی را مسدود کرده بود ضمن اینکه به دلیل توپوگرافی منطقه و مسیر پروژه لوله گذاری در برخی نقاط با حفر ترانشه و در جاهایی روی صخره مجبور به مهار سنگ های کوه توسط میلگرد و تسمه شده ایم.

وی گفت: این پروژه با همت اداره فنی زیربنایی جهاد کشاورزی کرج به اجرا رسیده است و ۴۰ هکتار از اراضی تحت شرب کشاورزی شهرستان کرج را پوشش می دهد.

شهرستان کرج دارای پنج هزار و ۵۳۰ هکتار اراضی باغی و سه هزار و ۹۶۳ هکتار اراضی  زراعی می باشد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …