جمعه , 7 اردیبهشت 1403

آموزش حرکتی برای ۱۰۰ هزار دانش آموز البرز درحال اجرا است

فرشید علیزاده روز دوشنبه درگفت و گو با ایرنا هدف از اجرای این طرح را سنجش و شناسایی وضعیت سواد حرکتی دانش آموزان دوره ابتدایی شهری، توسعه ویزگی های جسمانی و سواد حرکتی، افزایش سرانه فعالیت بدنی دانش آموزان و اطلاع رسانی وآگاهی بخشی به دانش آموزان، اولیاء و جامعه در مورد سواد حرکتی و فعالیت بدنی ذکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: ساحت زیستی بدنی سند تحول بنیادین در دوره ابتدایی وآینده نگری برای سلامت دانش آموزان اقدام به اجرای این بسته تحولی در سال تحصیلی۱۴۰۱-۱۴۰۰ کرده است.

وی بیان داشت: این پروژه در دو مرحله با همکاری مدیران، معاونان، آموزگاران تربیت بدنی، آموزگاران پایه و والدین در ماه مهر و اسفند اجرا می شود.

علیزاده وضعیت دانش آموزان و مشاوره های حرکتی آنان درفاصله بین سنجش اولیه و سنجش ثانویه را از مهمترین بخش های این بسته تحولی عنوان کرد و یادآورشد: آموزگاران تربیت بدنی، والدین و آموزگاران پایه نقش مهمی در اجرای موفقیت آمیز این طرح ملی دارند.

وی اضافه کرد: ضعف سواد حرکتی موجب بروز مشکلاتی در سلامت و آسیب های فراوان برای دانش آموزان شده است.

علیزاده ادامه داد: اگر دوره ابتدایی دوره طلایی نظام تعلیم و تربیت در عرصه خواندن، نوشتن، تربیت و ادب است، در حوزه حرکت و تربیت بدنی این دوران به مراتب طلایی تر و مهمتر است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرزافزود: تربیت بدنی در آموزش و پرورش به معنی تربیت از راه شرکت جویی در فعالیت های بدنی است و امروز با ترویج تربیت بدنی می توان تربیت کودکان را قوی تر کرد.

وی تاکید کرد: گوشی های تلفن همراه، تلویزیون و اینترنت، سرگرمی های دانش آموزان را به سکون کشانده و آنان را به شدت دچار فقر حرکتی کرده است.

استان البرز حدود ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …