پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403

آمار فوتی های کرونا در هرمزگان به ۲ هزار و ۵۴۰ نفر رسید

دکتر فاطمه نوروزیان روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فوتی های شبانه روز گذشته ، سه مرد ۷۱ تا ۸۸ ساله از شهرستان های بندرعباس، میناب و حاجی آباد بودند.

وی با بیان اینکه از ۱۸ فوتی که از روز شنبه تا چهارشنبه در هرمزگان ثبت شده، ۱۴ مورد مرد هستند، افزود: متاسفانه میزان رعایت پروتکلهای بهداشتی و تکمیل واکسیناسیون در مردان بسیار کمتر از زنان بوده و از همین رو نیز آمار فوتی ها در میان مردان بیش از زنان است.

نوروزیان تصریح کرد: در حال حاضر ۳۰۴ نفر مبتلا به کرونا در بیمارستان های هرمزگان بستری هستند که از این شمار ۵۴ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت نظر بوده و حال ۱۸ نفر از آنها بسیار وخیم گزارش شده است.

وی با ابراز نگرانی از افزایش موارد فوتی کرونا و شیوع بالای سویه اومیکرون به ویژه در میان کودکان، تصریح کرد: فقط در شبانه روز گذشته ۸۴ نفر مبتلا به کرونا در بیمارستان های هرمزگان بستری شدند و میزان بستری کودکان نیز در بهمن ماه نسبت به دیماه رشد ۱۰۰ برابری داشته است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان شمار مجموع مبتلایان کرونا در هرمزگان را ۶ هزار و ۶۰ نفر اعلام کرد و گفت: تنها در صورت رعایت پروتکلهای بهداشتی و تکمیل واکسیناسیون می توان احتمال ابتلا به کرونا و یا فوتی ناشی از آن را کاهش داد.

وی با تاکید بر واکسیناسیون کرونا برای کودکان پنج تا ۹ سال ، گفت: کودکان به دلیل داشتن سیستم ایمنی ضعیف تر، بسیار در خطر ابتلا به این ویروس هستند و ما از خانواده ها خواستاریم برای حفظ جان فرزندانشان هر چه سریعتر نسبت به واکسیناسیون کودکان خود اقدام کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان مجموع واکسیناسیون کرونا در هرمزگان را ۳ میلیون و ۲۵۱ هزار و ۱۲۷ دز اعلام کرد و افزود: از این میزان ۵۴۶ هزار و ۹۱۱ دز مربوط به مرحله سوم است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …