سه شنبه , 4 اردیبهشت 1403

آماده باش دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران البرز

مدیر کل  مدیریت بحران استانداری البرز تاکید کرد: همکاری با نیروهای امدادی، راهداری، امورحمل و نقل جاده ای، پلیس راه، راهور و عوامل مردمی استان البرز در این زمینه مورد انتظار و الزام خواهد بود. 

وی ادامه داد: طبق پیش بینی هواشناسی فعالیت این سامانه بارشی در ارتفاعات و جاده های کوهستانی به صورت کولاک برف و وزش باد شدید و در دشت البرز مرکزی رگبار ساعتی، رعد و برق ، پاره ای نقاط تگرگ را شاهد خواهیم بود.

فلاح نژاد گفت: پس از خروج سامانه بارشی یاد شده  کاهش محسوس چهار تا ۸ درجه ای  دما مورد انتظار است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری البرز بیان داشت: این سامانه از امروز پنجشنبه ۲۳ دیماه وارد البرز شده و تا عصر  یکشنبه ۲۶ دیما ه فعال است. 
وی یادآورشد: اختلال تردد به دلیل کولاک برف ، یخبندان و لغزندگی سطح جاده و سقوط بهمن،آبگرفتگی معابر شهری، سیلابی شدن موقت مسیل های فصلی و رودخانه ها و اختلال در تردد از جمله  مخاطره  این سامانه پیش بینی شده  است.

وی تاکید کرد: کوهنوردان با توجه به فعالیت سامانه بارشی از هرگونه صعود به ارتفاعات و قلل البرز مرکزی خودداری کنند.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری البرز افزود:  همراه داشتن وسایل ایمنی مانند زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی حین گذر از ارتفاعات و جاده های کوهستانی ، خودداری از توقف و تردد غیر ضروری در جاده های کوهستانی و دامنه ها به دلیل سقوط بهمن و ریزش سنگ از دیگر توصیه ها در این زمینه به شمار می رود.

فلاح نژاد گفت: با توجه به ماندگاری دمای کمینه صفر و زیر صفر درجه سانتیگراد پس از خروج سامانه ، هر گونه عملیات بتن ریزی مطابق با آیین نامه بتن با مخاطره یخ زدگی همراه خواهد بود و کشاورزان و بهره برداران مرتبط باید با توجه به کاهش محسوس دما تمهیدات لازم را اتخاذ کنند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …