سه شنبه , 11 اردیبهشت 1403

کرونا مطالعه کتاب را در بین دانش آموزان البرز کاهش داد

سالار قاسمی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه مطالعه بر توانایی های ذهنی، روحیات و احساسات تاثیرات شگفت انگیزی دارد،افزود: مطالعه کردن بهترین روش برای غلبه بر استرس است به گونه ای که تاثیرآن از پیاده روی ویا موسیقی گوش دادن بیشتر می باشد.

وی خاطرنشان کرد:  انتظار می رود دانش آموزان برای علاقه مند شدن به کتاب و کتابخوانی به عضویت کتابخانه های مدارس، مساجد و کتابخانه‌های عمومی استان البرز در آیند و یا از کتاب های صوتی و  دیجیتال استفاده کنند.
 وی بیان داشت: والدین نیز ضمن مطالعه کردن در فضای خانه به رغم مشکلات مالی، تهیه کتاب برای فرزندان خود را در سبد نیازهای ضروری خود قرار دهند.

قاسمی از کسب علم و دانش، درمان بیخوابی، ساختن انسانی لطیف و مهربان ، تقویت کارکرد مغز، ساختن انسانی جذاب، از بین بردن افسردگی، کمک به هدفمندی و غلبه بر مشکلات، اجتماعی کردن انسان و بالا بردن دایره لغات به عنوان دیگرکارکردهای مطالعه یاد کرد.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین راه ایجاد علاقه در بین دانش آموزان برای خواندن کتاب محتوای آن است که معلمان مطالعه گر و پژوهشگر می توانند در خلق آثار و محتوا در افزایش سرانه مطالعه در جامعه نقش موثری داشته باشد.

قاسمی ادامه داد: آموزش و پرورش مهمترین نهاد برای ترویج فرهنگ درجامعه است زیرا دانش آموزان در گسترش فرهنگ مطالعه در بین اعضای خانواده و اطرافیان نقش بسزایی می توانند داشته باشند.

استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد.

۲۴ تا ۳۰ آبان ماه  هفته کتاب و کتابخوانی نامگذاری شده است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …