دوشنبه , 31 اردیبهشت 1403

پلیس فتا البرز: دانش آموزان مراقب شبکه جعلی شاد باشند

سرهنگ رسول جلیلیان  روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به تازگی برخی  مجرمان سایبری، برنامه‌های جعلی شاد را در فضای مجازی انتشار داده‌ و با تبلیغات گسترده در  شبکه‌های‌اجتماعی، دانش‌آموزان را به نصب نرم‌افزار جعلی شاد تشویق می‌کنند.

وی اضافه کرد:برای نصب و به روز رسانی اپلیکیشن شاد نیازی به پرداخت وجه نیست و کاربران می توانند از وب سایت آموزش و پرورش و یا فروشگاه های معتبر مجازی دانلود کنندضمن آنکه  برای افرایش امنیت و حفظ حریم خصوصی از گذرواژه های مناسب ۲ مرحله ای استفاده شود.

جلیلیان گفت: مدیران مدارس درخصوص سوء استفاده و کلاهبرداری تحت عنوان به روز رسانی اپلیکیشن شاد اطلاع رسانی کرده تا علاوه بر مانع شدن برای کلاهبرداری از دانش آموزان استرس و اضطراب در آنها را کاهش دهند.

وی با اشاره به حس کنجکاوی دانش آموزان و اطلاعات محدود آنها از تهدیدات و آسیب‌های فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی خارجی افزود: احتمال افتادن در دام شیادان و تبهکاران فضای مجازی و آسیب‌های روحی و روانی برای آنها دور از انتظار نیست.

رییس پلیس فتا البرز افزود: خانواده ها و دانش آموزان هوشیار باشند چرا که برخی مجرمان با سوء استفاده از نرم افزار شاد به اکانت شبکه های اجتماعی کاربران دسترسی غیر مجاز پیدا و با  ایجاد اکانت های مشابه با استفاده از شماره تلفن کاربران پیامی را با مضمون و اخطار کد دریافتی را ارسال نمایید، در غیر این صورت دسترسی شما در شبکه آموزشی شاد قطع خواهد شد” برای طعمه های خود ارسال می کنند.

وی خاطرنشان کرد: برخی خانواده ها و دانش آموزان  به علت عدم آگاهی و اضطراب ناشی از قطع دسترسی به شبکه آموزشی شاد مبادرت به ارسال کد تایید به کلاهبرداران کرده و شرایط دسترسی غیرمجاز به اکانت های کاربری خود را در شبکه های اجتماعی برای مجرمان سایبری فراهم می کنند.

جلیلیان  یادآور شد: هموطنان می توانند در صورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را از طریق سایت پلیس فتا اطلاع دهند.

پیشنهاد ما به شما

چالش‌های جراحی لگن و ران

به محل اتصال استخوان‌های مجاور و متصل به یکدیگر مفصل می‌گویند. اگر این بخش فاقد …