سه شنبه , 1 خرداد 1403

۲ دانش آموز البرز در جشنواره کشوری حائز رتبه برتر شدند

به گزارش ایرنا، روژا رستگارنژاد دانش آموز دبستان گل آسا آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج در رشته نقاشی موفق به کسب رتبه اول جشنواره ملی یاریگران زندگی شد.

محمد عرفان روستایی دانش آموز پایه سوم دبستان فرهنگ آموزش و پرورش ناحیه سه کرج هم توانست در رشته موسیقی رتبه اول این جشنواره کشوری را به خود اختصاص دهد.

این جشنواره با شعار” هرخانواده ، یک یاریگران زندگی ” در اسفندماه سال گذشته از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدرکشور فراخوان شده بود.

 جشنواره ملی یاریگران زندگی در پنج بخش فیلم مستند، کوتاه، پوستر، عکس و شعارها و پیام های پیشگیرانه برگزار شد.

این جشنواره ملی برای اولین بار با مشارکت حداکثری سازمانها و وزارتخانه های عضو ستاد مبارزه با مواد مخدر و موسسات فرهنگی و هنری دولتی و غیردولتی و حضور علاقمندان و هنرمندان در سطح کشور و استانها برگزار شد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرزدراین آیین هدف از اجرای این طرح ملی را هم‌افزایی ظرفیت مدارس به ویژه تشکل های رسمی و غیر رسمی برای پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان ذکر کرد.

فرشته فهمیده با اشاره به اینکه طرح یاریگران زندگی از جمله طرح‌های تاثیرگذار برای خود مراقبتی دانش‌آموزان است،خاطرنشان کرد: این طرح در سطح مدارس استان با هدف آموزش دانش آموزان و خانواده‌ها در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد اجرایی شده است.

وی بیان داشت: آموزش و پرورش به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی، طرح یاریگران زندگی را به عنوان برنامه‌ای تحولی با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر در مدارس اجرا می کند.

وی تصریح کرد: دراین طرح اهمیت آگاهی دادن به دانش‌آموزان، خانواده‌ها و کارکنان مدارس با توجه به رشد روزافزون آسیب‌های اجتماعی در سال‌های گذشته دوچندان می‌شود.

فهمیده یادآورشد: مصرف موادمخدر و داروهای روانگردان یکی از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی در دوره کنونی محسوب می‌شود که بیش از همه جوانان و دانش‌آموزان درمعرض این آسیب قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: هرقدر نقش دانش‌آموزان در فرایند پیشگیری ازآسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد بیشتر باشد، توانایی و مهارت آنها دراین زمینه بالا می رود.

وی عنوان کرد: با توجه به اثرات مثبت این طرح و بازتاب خوب آن انتظار می‌رود در تمامی مدارس استان اجرایی شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز اضافه کرد: برای دانش آموزان در قالب این طرح ملی، محتوای آموزشی مناسب پیرامون محورهای طرح یاریگران زندگی تولید و درکانال‌ شبکه شاد تولید میشود.

وی تاکید کرد: طرح یاریگران زندگی از جمله طرح‌های تاثیرگذار برای خود مراقبتی دانش‌آموزان است.

استان البرز حدود ۵۱۲ هزار دانش آموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

چالش‌های جراحی لگن و ران

به محل اتصال استخوان‌های مجاور و متصل به یکدیگر مفصل می‌گویند. اگر این بخش فاقد …