سه شنبه , 11 اردیبهشت 1403

اُمیکرون در راه است؛ برای تزریق دز سوم واکسن عجله کنید

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: به افرادی که هنوز در واکسن زدن تردید دارند توصیه می شود هرچه سریعتر نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند زیرا افراد واکسینه نشده بیشتر در معرض ابتلای به امیکرون هستند.

وی گفت: برای رسیدن به ایمنی ناشی از واکسن، بعد از تزریق نوبت دوم حداقل به ۲ هفته زمان نیاز است، پس شهروندان برای تزریق واکسن در موعد مقرر عجله کنند.

مستوفی افزود: واکسیناسیون همگانی موثرترین روش در تکمیل مبارزه با کووید ۱۹ است، بنابراین مشارکت ۱۰۰درصدی مردم یک مسئولیت اجتماعی برای پیشگیری از موج بعدی بیماری است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: تزریق نوبت سوم باید سرعت بیشتری در این استان بگیرد تا میزان ابتلا،‌ نیاز به بستری در ICU و مرگ و میر به شدت کاهش یابد.

وی افزود: تمامی مدارس این استان زیر ذره بین کارشناسان بهداشتی هستند و باید بازدید از مدارس بیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرد.

مستوفی گفت: نظارت بر رعایت دستور العمل های بهداشتی بر عهده بالاترین فرد مسئول در هر اداره ، سازمان و واحدهای ارائه خدمات عمومی است و ماسک مهمترین مانع برای اُمیکرون است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: تمام همکاران مراکز بهداشت در پایگاه تجمیعی واکسیناسیون در انتظار شهروندان هستند تا با افزایش پوشش نوبت سوم واکسیناسیون شاهد کاهش ابتلا در موج بعدی بیماری باشیم.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …