جمعه , 14 اردیبهشت 1403

۶۰ میلیارد تومان برای تکمیل کتابخانه‌های لرستان در نظر گرفته شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد مهدی اسماعیلی روز جمعه در نشست شورای اداری لرستان با حضور رییس جمهور، اظهار داشت: لرستان یک استان اصیل، فرهنگی و با پیشیمه تاریخی بلند و دارای آثار تاریخی و باستانی است که اوج تمدن ایرانی را نشان می دهند و قوم لر همیشه یکی از بزرگترین مروجان تشیع و پایگاه مستحکم اسلام بوده است.

وی با اشاره به حوزه فرهنگ، افزود: در حوزه فرهنگ کارهای خوبی در سفر رییس جمهور به استان انجام شد، ۲۰۰میلیارد تومان برای تکمیل تالار مرکزی خرم آباد به تصویب رسید که ۲۰ درصد کار اجرایی آن انجام شده و ظرف ۲ سال و نیم به اتمام خواهد رسید.

اسماعیلی ادامه داد: آثار سیل هولناک در پلدختر مشهود بود، اما کارهای خوبی صورت گرفته بود، مسیر جاده از بین رفته بود که در چهار قطعه در حال انجام است که ۸۰ میلیارد پیمانکار طلب دارد که باید حتما داده شود و ۱۰۰ میلیارد هم شارژ شود تا اینـکار جلو برود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به بازدید وزیر راه و شهرسازی از این مسیر، تصریح کرد: نیاز به دیواره های حفاظتی در شهرهای معلولان و پلدختر داریم چون وقتی آب بالا می آید شهر را به شدت تهدید می کند و نیاز به تمهید بودجه ای مناسب دارد.

وی با اشاره به پروژه پمپاژ واشیان، افزود: این پروژه کاملا آماده بهره برداری بوده اما سیل آن را ۱۰۰‌ درصد از بین برده است که اگر افتتاح می شد بیش از ۱۴۰۰ هکتار زمین دیم را به آبی تبدیل می کرد.

اسماعیلی گفت: این پروژه ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار می خواهد تا تکمیل شود.

وی با اشاره به مینی پالایشگاه پلدختر، عنوان کرد: طرح بسیار خوبی در آنجا ایجاد شد که نیاز به حمایت وزارت نفت و بخشهای دیگر نیاز به حمایت دارند و با اعتبار اندکی توسعه پیدا می کند و اشتغالش دو تا سه برابر افزایش پیدا می کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به مسیر راه آهن، عنوان کرد: بزرگراهی که ایجاد شده بسیار خوب است برای کل کشور اما سه هزار نفر در این شهرستان شغل را از دست داده اند که نیاز است با راه آهن بخشی از آن جبران شود.

وی افزود: کارهای مطالعاتی آن هم انجام شده و می شود که این کار انجام شود.

اسماعیلی با اشاره به استمهال وام ها، گفت: مردم متاسفانه به شدت آسیب دیده اند، مهلت بازپرداخت وام ها رسیده و به مردم فشار امده که پیشنهاد ما این است که یک بازپرداخت ۲ ساله استمهال شود تا مشکلات مردم از بین برود.

وی با اشاره به از بین رفتن ۳۰۰ هکتار زمین مرغوب در سیل، گفت: الان منابع طبیعی نیز زمینی در اختیار ندارد و باید تمهیداتی در نظر بگیریم که مردم با مشکل مواجه نشوند.

اسماعیلی افزود: کلیه مشکلات گفته شده را تا حصول نتیجه به نیابت از مردم منطقه محروم پلدختر پیگیری خواهیم کرد.

وی ادامه داد: گلزار شهدای شهرستان نیز باید از طریق بودجه وزارتخانه تمهید شود و کتابخانه پلدختر نیز ۲ میلیارد تومان از بودجه وزارتخانه به آن اختصاص یافت تا بخشی از مشکلات آن حل شود. 

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …