شنبه , 15 اردیبهشت 1403

۵۳ نقطه حاشیه نشین در البرز وجود دارد

 نور محمد فردی روز یکشنبه در حاشیه نشست  بررسی وضعیت سکونتگاه های غیر رسمی البرز افزود:  در اجرای سیاست های کلی دولت مردمی آیت الله رییسی، ساکنان فاقد پوشش بیمه سلامت به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار می گیرند و این یکی از اقدامات خوب دولت برای افراد حاشیه نشین می باشد. 

وی ادامه داد:  تمام دستگاه های ذیربط از بیمه سلامت استان، دانشگاه علوم پزشکی، فرمانداری‌ها باید در اجرای این طرح اهتمام لازم را معمول دارند و نسبت به اطلاع رسانی و تبلیغات مناسب برای اجرای این طرح اقدام کنند.

فردی گفت: متاسفانه سرچشمه عمده آسیب ها از جمله طلاق، سرقت،  خشونت، خودکشی، تکدی‌گری و مهاجرت این مناطق هستند.
وی بیان داشت: ساکنان سکونتگاه های غیررسمی به لحاظ فرهنگی،  اقتصادی، آموزشی، امنیت و تحصیلات فقیر هستند و بدون تردید توانمندسازی  این خانوارها یکی از راهکارهای موثر برای رفع مشکلات این سکونتگاه ها است.

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار البرز تاکید کرد:  هویت بخشی به این بافت‌ها موجب ارتقای سطح اجتماعی ساکنان و فرهنگ شهروندی و برخورداری مردم از خدمات شهری می‌شود.
وی افزود:  امروزه صاحبنظران از  سکونتگاه‌های غیررسمی به عنوان یکی از مسایل مهم اجتماعی یاد می‌کنند و آن را بستری برای شکل‌گیری و تشدید آسیب های  اجتماعی می دانند.
وی افزود:  متاسفانه اغلب ساکنین  در این سکونتگاه های غیررسمی زیر خط فقر هستند و مشکلات ساکنین سکونتگاه‌های غیررسمی امید به زندگی، تحصیلات، درآمد و فرصت‌های پیشرفت بسیار کمتری نسبت به سایر شهروندان دارند.
معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار البرز با بیان اینکه اصولا سکونتگاه‌های غیررسمی بستری برای گسترش آسیب های اجتماعی، زیست محیطی، فقر و قانون‌گریزی هستند،  افزود:  به همین خاطر صاحبنظران از این سکونتگاه ها به عنوان کانون های خطر و مرکز انباشت و آسیب‌های مختلف یاد می کنند. 
فردی گفت: بعد خانوار و تراکم جمعیتی در این مناطق بیشتر از میانگین مناطق شهری است.

استان البرز با هفت شهرستان دارای بیش از سه میلیون نفر جمعیت است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …