یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

۲ هزار برنامه بصیرتی در مدارس البرز سازماندهی شد

فرشته فهمیده روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه دهه بصیرت و میثاق با ولایت از نهم تا نوزدهم دیماه نامگذاری شده است، افزود: این برنامه ها با هدف ارتقای آگاهی و بصیرت افزایی، ترویج گسترش فرهنگ ایثار، شجاعت، مقاومت و تبیین معارف، آرمان ها، ارزش ها، دستاوردهای بزرگ دفاع مقدس و مقاومت در بین دانش آماده سازی شده است.

وی بیان داشت: این برنامه با موضوع حماسه ۹ دی و دومین سالگرد شهادت سردار دلها در مدارس و دبیرخانه قرارگاه حاج قاسم سلیمانی در آموزش و پرورش با مشارکت دانش آموزان، مربیان و معاونین پرورشی و فرهنگی مدارس البرز برنامه ریزی و آماده اجرا در فضای مدارس، اداری و در بستر شبکه شاد شده است.

فهیمده برگزاری همایش بصیرت در مکتب حاج قاسم سلیمانی، اردوی راهیان نور مجازی، برپایی نمایشگاه و نشست های علمی و پژوهشی، مسابقات فرهنگی ،هنری  و ورزشی، غبارروبی، عطر افشانی مزار مطهر شهدای مدافع حرم، رزمایش کمک های مومنانه، پویش، تجمع مدافعان ولایت، موکب و همایش مقاومت را از جمله عناوین این برنامه بصیرتی ذکر کرد.

وی از برگزاری محفل انس با قرآن، تجمع فاطمیون، خاطره گویی با موضوع تشییع با شکوه سردار دل ها، بارگذاری تولیدات هنری و رسانه ای در بستر شبکه شاد، فضاسازی مدارس و اداره های آموزش و پرورش، دکلمه، فراخوان مسابقه نقاشی سیاه قلم برای دانش آموزان دوره متوسطه و ویژه برنامه سلام بر قاسم به عنوان دیگر برنامه های دهه بصیرت در حوزه آموزش و پرورش استان البرز نام برد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز تصریح کرد: حماسه ۹ دی فرصت مناسبی برای ترویج و اشاعه انقلابی‌گری و بصیرت‌افزایی است که باید در مدارس تقویت و گسترش یابد.

وی با بیان اینکه حماسه ۹ دی ماه یک حماسه تاریخی است،اضافه کرد: در این روز وحدت و یکپارچگی ملت ایران مشت محکمی بر دهان یاوه گویان و استکبارجهانی هویدا شد که توانست بازتاب و انعکاس مناسبی نیز به دنبال داشته باشد.

فهمیده ادامه داد: شهید حاج قاسم سلیمانی طلایه دار ایستادگی در مقابل مستکبران جهان بود و امروز باید ابعاد مکتب و سیره شهید سلیمانی را به خوبی به نسل جوان معرفی کرد چرا که مکتب شهید سلیمانی در همه بخش ها کارآمد و نجات بخش است.
وی عنوان کرد: حاج قاسم سلیمانی حیات با برکت خود را در دفاع از ارزش‌های اسلامی و خدمت صادقانه به مردم سپری کرد و مراسم‌های باشکوه تشییع و گرامیداشت شهید سلیمانی نمادی از پیوند عاطفی مردم با نظام اسلامی، جبهه مقاومت و خادمان ملت را به نمایش گذاشت.

وی یادآورشد: شهید سلیمانی مصداق عینی یک فرد انقلابی است که در توسعه و صدور انقلاب اسلامی، ایجاد امنیت و انسجام در محور مقاومت با روحیه‌ای عملگرا و به دور از شعار، فعالیت می‌نمود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز اظهارداشت: سردار دلها برای خدا کار می‌کرد و اخلاص آن شهید عامل عزیز شدن و نفوذ در قلبها بود و با توجه به جایگاه و ارزش آن شهید بزرگ در پیشبرد اهداف و آرمانهای انقلابی و اسلامی لازم می‌دانیم نسل جوان و دانش‌آموز را به هر ترتیبی با ابعاد مختلف تفکرات و شخصیت آن شهید آشنا نماییم.

فهمیده تاکید کرد: بدون تردید زنده نگه داشتن و بزرگداشت زیبنده این ایام، وظیفه‌ای مهم و همگانی است و یادآوری و عبرت آموزی از حوادث دی ماه در استمرار حرکت بالنده و حفظ نظام اسلامی بسیار ضروری است.

یکم تا دهم دی ماه با عنوان دهه بصیرت نامگذاری شده است.

سردار حاج قاسم سلیمانی ۱۳ دی ماه سال ۱۳۹۸ هنگام خروج از فرودگاه بغداد مورد حمله موشک پهپاد نظامی ایالات متحده آمریکا قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

استان البرز حدود ۵۱۲ هزار دانش آموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …