یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

۲۵ درصد نهاده های دامی البرز تامین شد

رحمت الله شفایی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه کار تخلیه و توزیع نهاده های دامی توسط شرکت پشتیبانی امور دام استان البرز به صورت شبانه روزی و در ایام تعطیل انجام می شود، افزود: رسالت شرکت پشتیبانی امور دام، ذخیره و توزیع استراتژیک نهاده ها و فرآورده‌های دامی در سطح کشور می باشد.

وی اظهار داشت: این نمایندگی تا پایان مرداد ماه ۱۴۰۰ علاوه بر تأمین و توزیع بیش از ۲۵ درصد از نیاز استان به نهاده های دامی شامل کنجاله سویا، ذرت و جو نسبت به تأمین و ارسال این نهاده ها به سایر استان های مجاور اقدام کرده است.

وی گفت: ۱۰۰ درصد نهاده های دامی سویا و ذرت از بنادر جنوبی و ۶۳ درصد جو از بنادر شمالی و ۳۷ درصد از بنادر جنوبی تهیه و حمل می شود.

شفایی افزود: از ابتدای سال جاری هشت هزار و ۵۸۵ تن سویا، پنج هزار و ۱۲۴ تن ذرت و پنج هزار و ۳۱۰ تن جو توسط شرکت پشتیبانی امور دام البرز تهیه و توزیع شده است.

وی بیان داشت: همچنین یک هزار و ۶۴۰ تن جو و ۶ هزار و ۶۲۰ تن سویا  به صورت روباری از بنادر برای مرغداران و دامداران ارسال و مقداری هم در حال ارسال است.

مدیر نمایندگی شرکت پشتیبانی امور دام استان البرز گفت: بر اساس آمار اخذ شده از سازمان جهاد کشاورزی استان البرز، میزان نیاز استان در هفت ماه باقیمانده تا پایان سال ۱۴۰۰به نهاده ذرت

۱۵۱هزارو۶۶۹ تن ، جو ۴۶هزارو۶۶۹ تن و سویا  ۸۴ هزار تن  می باشد که سهم شرکت پشتیبانی امور دام استان البرز ۱۰ تا ۱۵ درصد از تأمین نیاز استان می باشد و باقیمانده توسط بخش خصوصی تأمین می گردد.

شفایی یادآور شد که در زمینه فرآورده‌های دامی، گوشت و مرغ منجمد طبق سهمیه سرانه هر استان که در تنظیم بازار کشور انجام می شود به طور کامل از استان تهران تأمین می شود.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …