شنبه , 15 اردیبهشت 1403

۱۵ روستای بخش آسارا کرج ظرفیت منطقه گردشگری دارند

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی  اتاق بازرگانی البرز، شادی حاضری در نشست بررسی راهکارهای اجرایی توسعه اقتصادی بخش آسارا در فرمانداری کرج با تاکید برضرورت بهره برداری اقتصادی از ظرفیت های گردشگری و توریستی بخش آسارا گفت: این بخش با پیشینه ای کهن و قدمتی تاریخی قسمتی از تمدن ایران زمین است.

وی افزود: ضروری است امکانات اسکان و پذیرایی و شرایط اقامتی مناسب در این بخش فراهم‌شود تا مسافران استان های شمالی کشور از تماشای جاذبه های طبیعی و گردشگری این بخش بهره مند شوند.

وی با اشاره به طبیعت بکر آسارا از جمله آبشارهای هفت چشمه و خور گفت: هر کدام از روستاهای بخش آسارا با توجه به صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی، پخت شیرینی و غذاهای محلی و جاذبه های گردشگری طبیعی دارای پتانسیل ویژه ای در بخش بوم‌گردی است.

رییس کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز مهمترین مشکل حوزه گردشگری بخش آسارا را عدم مدیریت، ساماندهی و اسکان چند روزه مسافران عبوری و گردشگران عنوان کرد.

حاضری گفت: بیشتر مسافرانی که ازمحوکرج-چالوس عبور می کنند تنها برای صرف وعده های غذایی و استراحت کوتاه مدت در بخش هایی از این جاده توقف دارند ، لذا ضروری است برای تغییر این شرایط به نفع رونق اقتصادی استان و استفاده از حضور مسافران به منظور گسترش صنعت توریسم البرز برنامه ریزی شود.

وی ظرفیت اصلی بخش آسارا را گردشگری طبیعی و روستایی عنوان کرد و افزود: طبق آمارها سالانه نزدیک به ۲۰ میلیون مسافر از محور کرج- چالوس عبور می کنند، اما زیرساخت های کافی برای  آشنایی بیشتر آنها با ظرفیت گردشگری آسارا و روستاهای آن فراهم نیست و از بین ۵۷ روستای واقع در این بخش، تنها در  به پنج روستا می توان به راحتی رفت و آمد داشت.

وی با اشاره به محدودیت رفت وآمد  مردم در تعداد زیادی از روستاهای  جاده کرج- چالوس ، گفت: در بیشتر استان های کشور شرایط این گونه نیست بلکه تمرکز  بر صنعت بوم‌ گردی و  ظرفیت های گردشگری روستایی  است.

رییس کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز بیان کرد: نیاز است که حداقل ۱۵ روستای واقع در بخش آسارا به عنوان پایلوت گردشگری روستایی انتخاب شوند و با همکاری دهیاران و مردم روستا بر توسعه صنعت توریسم در این نقاط متمرکز شویم.

وی در ادامه گفت: با برنامه ریزی صحیح و توجه به علاقه مندی و خواسته های مسافران، مسیر گردشگری در بخش آسارا را تغییر خواهیم داد، در این قالب می توانیم از ظرفیت راه اندازی بازارچه های صنایع دستی ، گیاهان دارویی و محصولات کشاورزی و غذاهای محلی توسط ساکنان روستاها بهره مند شویم.

بخش ۵۵ هزار نفری آسارا  با ۵۰ روستا در حاشیه جاده کرج – چالوس قرار دارد. 

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …