سه شنبه , 18 اردیبهشت 1403

۱۳ ردیف بودجه ای برای پروژه های کلان عمرانی البرز مورد بررسی قرار گرفت

« سیف الله شاه مراد پور»  روز چهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان فردیس استان البرز گفت:  این ۱۳ ردیف پیشنهادی به استاندار البرز  از طرف دولت به استاندار البرز پیشنهاد داده شد که مورد استقبال قرار گرفت  و انتظار می رود البرز شکوهمند در سال ۱۴۰۴ به نام دولت سیزدهم از این  ۱۳ ردیف بودجه ای برای پروژه های کلان برخوردار شود.

 وی ادامه داد: کارهایی که  می بایست در ۲۰ سال گذشته در البرز انجام می شد متاسفانه بر زمین مانده  که نمونه آن عدم خروج زندان ها از سطح شهرستان های است.

شاه مراد پور اظهار داشت: احداث حداقل یک هزار باب کلاس درس در استان البرز  از مهمترین نیازهای این استان است .

 نماینده حوزه معاونت هماهنگی و پیگیری نهاد ریاست جمهوری گفت: تلاش ما براین است تا اولین بیمارستان فوق تخصصی جنرال در استان البرز به ظرفیت ۵۰۰ تخت  ساخته و راه اندازی شود.

وی بیان داشت : محور سفرهای رییس جمهور به استان ها از جمله البرز  امور  عمرانی و بخش های  رفاه اجتماعی است.

شاه مرادپور افزود: اعتبار ویژه ای  برای بخش درمان استان البرز در سفر آینده  رییس جمهور به البرز در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت : به دنبال آن  هستیم  تا بتوانیم پساب تهران را به استان البرز انتقال دهیم تا واحدهای صنعتی از آن بهره مند شوند.

 گشودن گره مشکلات زیر ساختی فردیس نیازمند نگاه ملی است

فرماندار فردیس با اشاره به مشکلات زیر ساختی در بخش های بهداشتی درمانی ، آموزشی  و رفاهی در این شهرستان گفت : انتظار می رود با حمایت مسووولان کشوری گره های کور مشکلات  شهرستان فردیس گشوده شود.

«ابوالفضل اینانلو»  روز چهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان فردیس که  با حضور نماینده حوزه معاونت هماهنگی و پیگیری نهاد ریاست جمهوری و مدیران دستگاههای اجرایی شهرستان برگزار شد، افزود: شهرستان ۷۰۰ هزار نفری فردیس با وجود  ظرفیت های فراوان به لحاظ زیر ساخت ها ضعیف است.

وی ادامه داد: بیشتر ادارات شهرستان فردیس در مکان های استیجاری به مردم خدمات ارائه می دهند و سه اداره هم به دلیل نبود ساختمان اداری  در این شهرستان استقرار نیافته اند.

اینانلو اظهار داشت: فردیس در سال ۹۲ به شهرستان ارتقا یافت ؛ از آن روز به بعد فرمانداران متعددی مسوولیت شهرستان را به عهده گرفتند اما تلاش ها برای رفع محرومیت ها کارساز نبوده است.

وی با بیان اینکه هر شهرستان و استانی که  در کشور تاسیس می شود اعتبار راه اندازی به آن تعلق می گیرد ، افزود: هیچ اعتباری برای راه اندازی به شهرستان فردیس اختصاص ندادند و با همان زیر ساخت های موجود  شهرستان شد.

اینانلو یکی از مسایل مهم زیرساختی فردیس را کمبود آب شرب عنوان کرد و گفت: در سفر آینده ریاست جمهوری به استان البرز می توان عنایت ویژه ای در این زمینه  داشت چرا که هنوز یک پروژه مهم تامین فردیس تکمیل نشده است.

وی به احداث تصفیه خانه فاضلاب شهری فردیس اشاره کرد و بیان داشت: اگر این پروژه عملیاتی شود از پساب این تصفیه خانه برای مصارف صنعتی از جمله نیروگاه فردیس استفاده خواهد شد.

فرماندار فردیس گفت: سه بیمارستان در  حال ساخت  داریم که یکی  از آنها دولتی و ۲ بیمارستان دیگر  خصوصی هستند که اگر این بیمارستان ها راه اندازی شوند ۵۵۰ تخت بیمارستانی  در این شهرستان خواهیم داشت.

اینانلو  بیان داشت:  راه اندازی هر چه سریع تر بیمارستان دولتی در حال ساخت فردیس  از مهمترین مطالبات است که ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه بخش درمان فردیس یکی از مهمترین مطالبات مردم است، خاطر نشان کرد: مردم برای کوچک ترین مسایل درمانی به شهرهای  تهران و کرج مراجعه می کنند.

وی اظهار داشت: ارتقای سطح امنیت  از انتظارات  مردم فردیس است  که این شهرستان به لحاظ آسیب های اجتماعی خاص است؛ هشت نقطه آسیب پذیر در فردیس شناسایی شده که نیازمند توجه مسوولان است.

فرماندار فردیس گفت: ارتقای ضریب امنیتی شهرستان فردیس یکی از ضروریات است که با پیگیری در سفر ریاست جمهوری به استان البرز ارتقای درجه انتظامی شهرستان فردیس داریم که نیازمند احداث چندین کلانتری است.

اینانلو ، استقلال آموزش و پرورش را یکی دیگر از مطالبات فرهنگیان و مردم این شهرستان دانست و افزود: شهرستان فردیس  ۸۶ هزار دانش آموز دارد و ضرورت دارد تا آموزش و پرورش آن مستقل شود.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …