شنبه , 8 اردیبهشت 1403

هشدار به کاربران نرم افزارهای بانکی

رییس پلیس فتا البرز به کاربران درخصوص نصب اپلیکشین‌های جعلی همراه بانک هشدار داد و گفت: کاربران، نرم افزار‌های همراه بانک را فقط ازمنابع معتبر دریافت کنند.

هشدار به کاربران نرم افزارهای بانکیبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، سرهنگ رسول جلیلیان، گفت: با توجه به گسترش خدمات غیرحضوری، برخی افراد سودجو اقدام به کلاهبرداری از کاربران می‌کنند که باید مراقب باشند تا گرفتار کلاهبرداران نشوند.

رییس پلیس فتا البرز افزود: کاربران از نرم افزار‌های ضدویروس مطمئن و رمز عبور مناسب بر روی تلفن همراه استفاده کنند و در صورت فروش گوشی تلفن همراه گذرواژه و اطلاعات شخصی خود را حذف کنند.

او گفت: مجرمان سایبری با طراحی همراه بانک‌های جعلی بدافزار و قرار دادن نرم‌افزار‌ها در منابع نامعتبر مبادرت به دسترسی غیرمجاز به گوشی تلفن همراه و کارت بانکی کرده و اقدام به سرقت و برداشت غیرمجاز از حساب مردم می‌کنند.

جلیلیان افزود: کاربران بانکی با توجه به شیوه‌های مختلف کلاهبرداری سارقان اینترنتی برای دانلود نرم‌افزار‌های همراه بانک فقط از سایت‌های اصلی اقدام به عملیات بانکی مانند انتقال وجه خرید شارژ و یا هرگونه تراکنش مالی داشته باشند.

رییس پلیس فتا البرز به کاربران استفاده از همراه بانک‌ها تاکید کرد: تلفن همراه خود به نرم‌افزار‌های ضد بدافزار معتبر و به روزرسانی رسانی مستمر آن‌ها و سیستم عامل و مرورگر‌های وب مجهز کرده و اطلاعات رمز اول و دوم، کلمه عبور سامانه بانکی و تاریخ انقضا و ccv بر روی تلفن همراه را به هیچ وجه ذخیره نکنند.

او تاکید کرد: کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …