یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

یک هزارو۳۸۰ دانش آموز البرزی برای مدارس نمونه پذیرفته شدند

سالار قاسمی روز سه شنبه درگفت وگو با ایرنا اظهارداشت: هرساله رقابت زیادی بین دانش آموزان برای ورود به این مدارس وجود دارد و امسال شش هزار و ۱۳۱ دانش آموز پایه نهم در سطح استان در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی شرکت کردند.

وی با اشاره به اینکه ۱۲مدرسه نمونه دولتی در سطح استان البرز وجود دارد،خاطرنشان کرد: پذیرش دانش آموزان دختر و پسر براساس سهمیه تعیین شده به یک میزان و ۵۰ به ۵۰ است.

مدیرکل آموزش وپرورش البرز بیان داشت: ملاک ورود به مدارس نمونه دولتی تنها کسب نمره قبولی در آزمون نیست بلکه دانش آموزان باید ۵۰ درصد نمره قبولی در آزمون و ۵۰ درصد معدل را دارا باشند.

قاسمی تصریح کرد: ثبت نام در این مدارس از امروز آغاز و تا اول شهریور ماه در نظر گرفته شده بود که به دلیل تعطیلی سراسری تا ششم شهریور ماه ادامه دارد و خانواده‌ها نگران ثبت نام فرزندان خود نباشند.

وی ادامه داد: مدیران، اولیا و دانش آموز می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی azmoon.albmedu.ir نسبت به دریافت کارنامه و نتیجه آزمون اقدام کنند.

وی در خصوص کلاس‌های فوق برنامه نیز یادآورشد: با توجه به تجربیات و جمع بندی نتایج اجرای شیوه نامه کلاس‌های جبرانی سال‌های قبل، دستورالعمل اجرایی تشکیل کلاس‌های جبرانی در تابستان سال جاری به مناطق استان ابلاغ شد.

مدیرکل آموزش و پرورش البرزاضافه کرد: تشکیل کلاس‌های جبرانی در فصل تابستان، در راستای ارتقای پیشرفت تحصیلی و ایجاد فرصت برای یادگیری مجدد و بالا بردن روحیه دانش آموزانی است که در طول سال تحصیلی دچار ضعف درسی بودند، همچنین برای جلوگیری از افت تحصیلی کلاس‌های جبرانی تشکیل می‌شود.

قاسمی عنوان کرد: مدت تشکیل کلاس‌های جبرانی ۶ هفته است که با توجه به شرایط کرونا جلسه اول این کلاس‌ها در تیرماه به صورت حضوری برگزار شد و مابقی کلاس‌ها به صورت مجازی تا پایان مرداد ماه سال جاری ادامه دارد.

استان البرز دارای ۴۷۳ هزار دانش آموز درمقاطع مختلف تحصیلی هستند که از این تعداد حدود ۲۲۰ هزار نفر در مقطع متوسطه تحصیل می‌کنند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …