یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

گروههای نظارتی در آستانه نوروز عرضه مواد غذایی در استان همدان را رصد می‌کنند

«افشین حولکی» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همه ساله با نزدیک شدن به نوروز دغدغه هایی مبنی بر خرید مواد غذایی، آجیل و خشکبار با کیفیت وجود دارد که به منظور رفع این دغدغه طی نشست کمیسیون اصناف مرکز استان همدان مقرر شد تیمی از بازرسان شبکه بهداشت شهرستان ها، نماینده شهرداری، تعزیرات و اتاق اصناف در همه شهرستان ها تشکیل و وضعیت عرضه موادغذایی را کنترل کنند.

وی بیان کرد: در آستانه نوروز برخی از مغازه دارها بر خلاف آنچه در پروانه کسب قید شده اقدام به تغییر شغل و عرضه موادغذایی، آجیل و خشکبار می کنند که تغییر رسته شغلی تحت عنوان «تداخل شغلی» تخلف صنفی محسوب می شود.

کارشناس ناظر بر عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان خاطرنشان کرد: اغلب این صنوف اقدام به عرضه آجیل و خشکبار بی کیفیت، غیر قابل مصرف، تاریخ مصرف گذشته، کپک زده، کهنه و متعلق به سال های قبل به صورت فله ای و با قیمت پایین می کنند که قیمت نازل آن سبب استقبال شهروندان از خرید فله ای این مواد می شود.

حولکی ادامه داد: اعضای این تیم بیشتر مکان هایی نظیر سبزه میدان، سرگذر و بازار مرکز شهر که عرضه مواد غذایی در آستانه نوروز افزایش می یابند را زیر ذره بین قرار می دهند همچنین شهرداری مکلف به جلوگیری از عرضه فله ای مواد غذایی توسط دستفروشان است.

وی تصریح کرد: نظارت بر مجتمع های خدماتی بین راهی موجود در مسیرهای ارتباطی همدان به سمت ساوه، اسدآباد، رزن و ملایر، رستوران ها، نماز خانه ها و سرویس های بهداشتی نیز آغاز شده تا با شناسایی مشکلات پیش از آغاز سفرهای نوروزی مشکلات پیگیری و رفع شود.

کارشناس ناظر بر عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان افزود: نمازخانه باید به سیستم گرمایشی مجهز شود تا در صورت برودت هوا و نیاز به استفاده از آن، این مکان برای استفاده مسافران آماده باشد.

حولکی بیان کرد: در این بازرسی ها همچنین مجهز بودن سرویس های بهداشتی به آب گرم و پاکسازی محوطه از زباله نیز بررسی می شود.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …