پنجشنبه , 20 اردیبهشت 1403

گردهمایی روسای مجمع خیرین مدرسه ساز کشور در البرز آغاز شد

گردهمایی روسای مجمع خیرین مدرسه ساز کشور در راستای بررسی وضعیت استان هایی که مشکل فضای آموزشی دارند و همچنین نحوه تخصیص اعتبارات عمرانی در حال برگزاری است.

عضو هیات مدیره و رییس کمیسیون اقتصادی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در این نشست گفت: خیرین مدرسه ساز بدون هیچ چشمداشتی و با اخلاص در عرصه مدرسه سازی فعالیت می کنند.

محمدرضا اسپرورین  با اشاره به اینکه خیرین مدرسه ساز به امر تحصیل فرزندان ایران زمین عشق می ورزند، خاطرنشان کرد:  اکنون ۳۱ هزار خیر مدرسه ساز در کشور وجود دارد که حداقل یک مدرسه ساخته اند.

وی بیان داشت: پای کار یودن آموزش و پرورش و خیرین مدرسه ساز موجب شده تا از  مشکلات آموزشی کاسته شود.

اسپرورین به موضوع مهم مهاجرت های بی رویه در استان البرز پرداخت و یادآورشد: البرز بالاترین نرخ رشد جمعیت دانش آموزی را در کشور دارد.

وی یادآورشد: هرساله ۱۳ هزار نفر به جمعیت دانش آموزی البرز افزوده می شود و این استان ۵۰۰ هزار نفر دانش آموز دارد.

وی با بیان اینکه در هر سال تحصیلی البرز نیاز به ساخت ۴۰۰ کلاس درس جدید دارد، عنوان کرد: در این استان برای افزایش سرانه فضاهای آموزشی مثلث عشق بین آموزش و پرورش، مجمع خیرین و نوسازی تشکیل شده است.

رییس مجمع خیرین مدرسه ساز استان البرزا دامه داد: برای رفع محرومیت های آموزشی در البرز همواره تلاش می کنیم و دراین راه نیاز به کمک های خیری داریم.

نهضت مدرسه سازی در البرز

مدیرکل آموزش و پرورش البرز هم در این نشست گفت: استان البرز مهد علم، فرهنگ ها و اقوام است که در مدرسه سازی نیاز به نهضت مدرسه سازی دارد.

سالار قاسمی اظهار داشت: استان البرز مهد بزرگانی چون  مرحوم  آیت الله طالقانی، پرفسور میرزاخانی، جلال آل احمد و شهدای گرانقدری نظیر شهید محمدحسین فهمیده  است.

وی یادآورشد: استان البرز نیم میلیون دانش آموز و ۲۵ هزار فرهنگی دارد.

وی با اشاره به اینکه تا کنون مجمع خیرین و نوسازی نقش مهمی در رفع مشکلات آموزشی در استان ها از جمله در البرز داشته اند، یادآورشد: در استان البرز اعتبارات ساخت مدارس هفت تا ۱۰ برابر شده است.

قاسمی  با بیان اینکه البرز اثر گذاری کشوری دارد، یادآورشد: استان دارای ظرفیت های اقتصادی و اجتماعی است که باید در حوزه ساخت مدارس از آن بهره گرفت.

وی تاکید کرد: خیرین جزوه چهره های ماندگار کشور هستند.

استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …