شنبه , 8 اردیبهشت 1403

گرانی، مصرف زولبیا و بامیه را ۸۰ درصد کاهش داد

گرانی مصرف زولبیا و بامیه را ۸۰ درصد کاهش دادبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ رضا امامی گفت: مردم در صورت مشاهده تخلف در زمینه گران فروشی با شماره ۱۲۴ تعزیرات یا اتحادیه صنف قنادان به شماره ۳۲۲۶۷۸۵۷ تماس بگیرند. همچنین کارشناسان اتحادیه به صورت روزانه از واحد‌ها بازدید می‌کنند و واحد‌های متخلف جریمه یا پلمب می‌شوند. تعزیرات و بازرسی اتاق اصناف نیز به صورت جداگانه به بازرسی می‌پردازند.
وی ادامه داد: همچنین در بازدید از واحد‌های دارای جواز بر رعایت بهداشت نظارت می‌شود.
امامی با توصیه به اینکه مردم از واحد‌های دارای جوازکسب خرید کنند، گفت: برخی واحد‌ها جواز کسب ندارند و ممکن است در کارگاه‌های غیر بهداشتی تولید کرده و حتی تولیدات خود را ارزانتر به فروش برسانند. همچنین به زولبیا و بامیه‌هایی که در مغازه‌های متفرقه به فروش می‌رسد اعتماد نکنند.
وی با اشاره به افزایش قیمت مواد اولیه نسبت به سال گذشته گفت: وزارت صمت امسال مواد اولیه به ما نداده است و حقوق کارگر هم افزایش یافته است که باعث افزایش قیمت شده است. قنادان از لحاظ دریافت آرد سهمیه‌ای با مشکل مواجه هستند و نمی‌توانند در سامانه آرد دریافت کنند که پیگیر این مشکل هستیم.
به گفته وی زولبیا و بامیه درجه یک سال گذشته با قیمت ۴۵ هزار تومان به فروش می‌رسید و امسال با ۲۳ هزار تومان افزایش به ۶۸ هزار تومان رسیده است. به این ترتیب حدود ۵۰ درصد افزایش قیمت داشته است.
وی افزود: استقبال مردم از خرید زولبیا و بامیه امسال نسبت به سال گذشته به ۲۰ درصد رسیده است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …