پنجشنبه , 20 اردیبهشت 1403

کولاک برف در ارتفاعات و بارش باران برای دشت مرکزی البرز پیش بینی می شود

آرش بهاروند احمدی  روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از فعالیت سامانه بارشی و سرد در منطقه البرز مرکزی می باشد که به موجب آن در ارتفاعات و جاده های کوهستانی کولاک برف و وزش باد شدید، سقوط بهمن و در دشت البرز مرکزی رگبار ساعتی و رعد و برق، پاره‌ای نقاط تگرگ خواهیم داشت.

این مسوول با بیان اینکه اختلال تردد به دلیل کولاک برف، یخبندان و لغزندگی سطح جاده، سقوط بهمن پیش بینی شده است،‌اظهار داشت: طی چهار روز آینده  آبگرفتگی موقت معابر شهری، سیلابی شدن مسیل های فصلی و رودخانه ها، اختلال در تردد را در نقاط مختلف استان البرز را خواهیم داشت.

مدیر کل هواشناسی البرز به مسافران و رانندگان توصیه کرد که  وسایل ایمنی و گرمایشی از جمله  زنجیر چرخ حین گذر از ارتفاعات و جاده های کوهستانی به همراه داشته باشند ضمن آنکه در بستر مسیل های فصلی، رودخانه ها  و نیز دامنه کوه ها توقف نکنند.

همچنین  کوهنوردان از هرگونه صعود به ارتفاعات و قلل البرز مرکزی خوددداری نمایند و کشاورزان  و بهره برداران مرتبط، با توجه به کاهش محسوس دما تمهیدات لازم را اتخاذ نمایند.

بهاروند احمدی  افزود:  با توجه به ماندگاری دمای کمینه صفر و زیر صفر درجه سانتیگراد پس از خروج سامانه، هرگونه عملیات بتن ریزی مطابق با آیین نامه بتن با مخاطره یخ زدگی همراه خواهد بود.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …