پنجشنبه , 20 اردیبهشت 1403

کشف محموله میلیاردی کربن اکتیو قاچاق در اشتهارد

کشف محموله میلیاردی کربن اکتیو قاچاق در اشتهاردبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ سرهنگ علی عزیزی گفت: در پی دریافت اخباری مبنی بر دپوی مقدار قابل توجهی کربن اکتیو قاچاق در یک واحد در شهرک صنعتی اشتهارد ، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

کربن فعال یا کربن اکتیو به گروهی از مواد کربنی با پوکی و سطح داخلی بالا اطلاق می‌شود که به‌دلیل مساحت داخلی قابل توجه ، ساختار پوک و منفذی ، ظرفیت جذب بالا، قابلیت فعال‌سازی مجدد سطح و همچنین قیمت پایین در مقایسه با جاذب‌های غیرآلی مانند زئولیتیک، ماده منحصربه‌فردی محسوب می شود؛ کاربرد مهم و قابل اهمیت آن در جداسازی بو، رنگ، مزه‌های غیردلخواه از آب در عملیات‌های خانگی و صنعتی، بازیافت حلال، تصفیه هوا به‌ویژه در رستوران‌ها، صنایع غذایی و شیمیایی است.

فرمانده انتظامی شهرستان اشتهارد گفت: پس از بررسی موضوع و اطمینان از صحت خبر، ماموران با هماهنگی مقام قضایی به واحد مورد نظر اعزام و در بازرسی از آنجا یک و نیم تن کربن اکتیو قاچاق را کشف کردند.

یک نفر در این رابطه دستگیر شد و کارشناسان ارزش اموال قاچاق مکشوفه را حدود ۳ میلیارد ریال برآورد کردند.

پیش تر سرهنگ عزیزی از کشف ۷۳ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم مواد اولیه تولید داروی قاچاق از یک شرکت درشهرک صنعتی این شهرستان خبرداده بود.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …