شنبه , 8 اردیبهشت 1403

کسب ۲ مدال نقره توسط ورزشکاران ناشنوای البرزی در المپیک برزیل

رئیس هیات ناشنوایان البرز گفت: حدود ۶ هزار ناشنوا در استان البرز حضور دارند که از این تعداد ۵۰۰ نفر در رشته‌های مختلف ورزشی این هیات فعال هستند.

کسب ۲ مدال نقره توسط ورزشکاران ناشنوای البرزی در المپیک برزیلبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، نادر ایزدبین افزود: در بیست و چهارمین دوره المپیک ناشنوایان که در برزیل برگزار شد ورزشکاران البرزی توانستند حائز کسب ۲مدال نقره شوند.

به گفته رئیس هیات ناشنوایان البرز: در این دوره از رقابت‌ها محمد زعفرانی در رشته تکواندو و محمد رسول قمرپور در رشته کشتی آزاد توانستند مدال نقره مسابقات المپیک برزیل را ازآن خود کنند.

او اضافه کرد: همچنین خانم قربانی به عنوان مربی تیم ملی کاراته و آقای ایمان زاده به عنوان مربی تیم ملی تکواندو از استان البرز در این دوره از رقابت‌ها حضور داشتند.

رئیس هیات ناشنوانان استان البرز تصریح کرد: به پاس قدردانی از تلاش‌های این عزیزان در مراسمی با حضور نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرج و مدیر کل ورزش و جوانان استان البرز از این ورزشکاران تقدیر شد.

او اضافه کرد: حدود ۶ هزار ناشنوا در استان البرز حضور دارند که از این تعداد ۵۰۰ نفر در رشته‌های مختلف ورزشی این هیات اعم تکواندو، کاراته، کشتی، تنیس روی میز، جودو و … فعال هستند.

ایزدبین افزود: حدود ۱۵ ورزشکار ناشنوا به طور حرفه‌ای در رشته‌های مختلف ورزشی از این استان در مسابقات شرکت می‌کنند.

رئیس هیات ناشنوان استان اضافه کرد: استان البرز در هر دوره از مسابقات بین المللی حدود ۴ الی ۵ ورزشکار اعزام می‌کند، اما امسال به دلیل محدودیت‌های اعزام، فدارسیون ازاستان البرز دو نفر به مسابقات المیپک برزیل اعزام کرد.

بیست و چهارمین دوره بازی‌های المپیک ناشنوایان با حضور بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ ورزشکار از ۸۰ کشور و در ۲۰ رشته ورزشی در شهر کاشیاس دوسول برزیل برگزار شد و ورزشکاران کشورمان توانستند ۱۴مدال طلا، ۱۲ نقره و ۱۴ برنز را به دست بیاورند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …