پنجشنبه , 6 اردیبهشت 1403

کاهش رعایت پروتکل ها سبب تشدید ابتلا به کرونا در البرز شده است

دکترمهرداد بابایی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: با توجه به سرعت انتقال ویروس دلتا  انتظار می رود مردم به مخاطرات این ویروس بیش از پیش توجه کنند.

وی ادامه داد: شمار مراجعه کنندگان روزانه بیماران مبتلا به کووید ۱۹ به مراکز بهداشتی درمانی البرز به مرز ۲ هزارو۵۰۰ نفر رسیده که این رقم بیش از موج های قبلی کرونا است.

بابایی گفت : اکنون ۹۵۸ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند که ۲۱۲ نفر آنان در تخت های ویژه تحت مراقبت پزشکی قرار دارند که ۵۳ این افراد وخیم حال می باشند.

وی بیان داشت : اکنون تعداد تخت های بیمارستانی ویژه  بیماران کووید۱۹ در استان  درحال افزایش است و به ناچار باید تخت های غیرکرونایی ها  رابه بیماران کووید۱۹  اختصاص دهیم .

وی ادامه داد: در موج ششم کرونا شاهد ابتلای کودکان ، نوجوانان و جوانان به بیماری کووید۱۹ هستیم و شمار بستری شدگان این رده های سنی در البرز روند افزایشی دارد.

سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا استان البرز بیان داشت:  انتظار می رود تا پایان تعطیلات ۶ روزه مردم با ماندن در خانه ها از شدت موج پنجم کرونا در البرز بکاهند.

وی با اشاره به ازدحام مبتلایان به کووید۱۹ در مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستانی استان از مردم خواست برای مهار این بیماری در خانه ها بمانند.

بابایی تاکید کرد: هر جا که تجمع باشد انتقال ویروس کرونا به راحتی امکانپذیر می شود.

سخنگوی قرارگاه مقابله باکرونا استان البرز در خصوص روند واکسیناسیون در استان بیان داشت : روزانه ۲۰ هزار نفر علیه کرونا در البرز واکسینه می شوند.

وی ادامه داد: تعداد پایگاه های واکسیناسیون کرونا از ۱۷ پایگاه طی ۲ روز گذشته ۱۹ پایگاه افزایش یافت.

بابایی با ابراز نگرانی از بی توجهی مردم به پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی گفت : رعایت نکردن محدودیت ها توسط مردم و اصناف بر میزان ابتلا به کووید ۱۹ در استان افزوده است.

وی از سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان البرز خواست اقدامات کنترلی را بر بازار بیشتر کند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا البرز تاکید کرد که که کسانیکه کار ضروری ندارند از منازل خارج نشوند و در صورت ضرورت رعایت فاصله اجتماعی سرلوحه امور قرار گیرد.

اکنون پنج شهرستان تابعه استان البرز قرمز و ۲ شهرستان دیگر نارنجی هستند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …