جمعه , 31 فروردین 1403

کاهش آلودگی هوای البرز نیازمند کمک مردم و مسئولین

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز با اشاره به هشدار هواشناسی در خصوص افزایش آلودگی هوا در چهار روز آینده از مردم و دستگاه های اجرایی خواست برای کاهش این آلودگی پای کار بیایند.

کاهش آلودگی هوای البرز نیازمند کمک مردم و مسئولینبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ فردین حکیمی گفت: بر اساس تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی هواشناسی استان، از  پنجشنبه تا روز یکشنبه هفته آینده شاهد جوی پایدار در منطقه البرز مرکزی خواهیم بود. 

او ادامه داد: با توجه به وزش باد و وارونگی دما در سطوح پایینی جو ،  متعاقب آن انباشت آلاینده ها در استان را شاهد  خواهیم بود بطوریکه در روزهای جمعه و شنبه  آینده کیفیت هوای استان به وضعیت ناسالم برای تمامی گروه ها خواهد رسید.

حکیمی افزود: با توجه به اینکه هر ساله در فصل پاییز و زمستان ، پدیده اینورژن یا وارونگی دما تشدید می‌شود و بر اساس پیش بینی ها این روند در سال جاری افزایشی خواهد بود لذا از تمامی شهرداری ها و دستگاههای اجرایی استان که بر اساس« دستورالعمل ممنوعیت‌های مکانی و نوعی در شرایط اضطرار» و همچنین تبصره سه ماده سه قانون هوای پاک تکلیف دارند درخواست می شود در زمان اعلام هشدار آلودگی هوا از سوی هواشناسی استان، به وظایف مقرر در قانون که بارها از سوی دبیرخانه کارگروه اضطرار آلودگی هوا ابلاغ گردیده، عمل نمایند و منتظر تشکیل جلسات اضطرار و ابلاغ مصوبات جدید نباشند.

 دبیرکل گروه اضطرار آلودگی هوا به موارد ضروری در شرایط اضطرار آلودگی هوا اشاره کرد و گفت: تشدید برخورد با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی توسط پلیس راهور، تعطیلی موقت واحدهای بالقوه آلاینده هوا بویژه در روز جمعه و شنبه توسط سازمان صمت از جمله این موارد به شمار می رود.

او اضافه کرد: ممنوعیت فعالیت های عمرانی توسط شهرداری ها،استقرار پایگاههای سیار اورژانس در محدوده های پرتردد شهری و اطلاع رسانی ممنوعیت فعالیت های ورزشی در فضای باز توسط ورزش و جوانان نیز از دیگر این موارد است. 
حکیمی همچنین خودداری از هرگونه فعالیت که منجر به افزایش آلودگی می شود، -کاهش فعالیت های بدنی بیماران قلبی و ریوی و مبتلا به آسم، به خصوص در فضای باز و خودداری از خروج غیر ضروری از منزل را از دیگر الزامات در زمان افرایش آلودگی هوا عنوان کرد. 

مدیر کل حفاظت محیط زیست البرز گفت:  رعایت الگوی مصرف سوخت و دقت لازم در استفاده از وسایل حرارتی آبگرمکن، بخاری و تأسیسات گرمایشی، جلوگیری از افزایش بی رویه درجه حرارت در فضاهای مسکونی، تجاری و اداری. کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی و استفاده از وسایل همگانی و دقت در هنگام سوختگیری در جایگاه ها و جلوگیری از سر ریز شدن بنزین و سایر سوخت‌ها از دیگر موارد ضروری مورد رعایت در زمان افرایش آلودگی هوا است. 

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …