یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

پویش نذر آزادی در البرز اجرا می شود

سلیمان رستمیان روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و گرامیداشت ۲۶ مرداد ماه سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی، آزادگان را نمادهای مقاومت و ایستادگی دانست و گفت: صبر و استقامت آزادگان سرافراز در طول دوران طاقت‌فرسای اسارت باعث خلق حماسه‌های جاودان و ماندگار شد.
وی با اشاره به این‌که تحمل اسارت، ایمان قوی می‌خواهد، افزود: الگو گیری از حماسه‌آفرینی آزادگان چراغی برای هدایت سکان انقلاب است و درسی است که می‌تواند الگویی برای نسل آینده کشورمان باشد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی را نمادی از ارزش‌های انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: باید از تمام ظرفیت‌ها جهت انتقال حماسه مقاومت، ایستادگی، جان‌فشانی و فداکاری آزادگان با آگاهی و شناخت به نسل‌های آینده استفاده کرد.
رستمیان در ادامه به برنامه‌های ۲۶ مرداد روز بزرگداشت آزادگان اشاره کرد و گفت: هدف از بزرگداشت روز آزادگان باید معرفی این غیور مردان به جوانان و ترویج سبک زندگی این عزیزان در جامعه باشد.
وی افزود: امسال با توجه به شرایط کرونا برنامه‌های بزرگداشت ۲۶ مرداد به‌صورت ترویجی و تبلیغی برگزار خواهد شد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در ادامه با اشاره به پویش «نذر آزادی» به‌عنوان مهم‌ترین برنامه ۲۶ مردادماه سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی گفت: این پویش با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز، ستاد دیه و انجمن آزادگان استان البرز به مناسبت فرارسیدن سالروز ورود آزادگان به کشور، باهدف آزادسازی تعدادی از زندانیان جرائم غیر عمد با حمایت آزادگان البرزی و مشارکت آحاد مردم از ۲۶ مرداد ماه آغاز و تا اربعین حسینی (ع) ادامه خواهد داشت.
وی افزود: این پویش با اعلام شماره‌حساب ۱۲۵۲۵۲۵۰۰۲ و همچنین شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۴۴۴۰۳  به نام ستاد دیه استان البرز کمک‌های مردمی را دریافت و برای آزادی زندانیان واجد شرایط اقدام می‌کند.
مشاور امور ایثارگران استانداری البرزی با اشاره به برگزاری جمع‌آوری خاطرات آزادگان به‌عنوان دومین برنامه سالروز بزرگداشت ۲۶ مرداد گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز طی یک فراخوان در بین آزادگان البرزی خاطرات این بزرگواران از دوران اسارت و بعدازآن را در قالب نوشتاری، تصویری و صوتی جمع‌آوری و پس از داوری به‌قیدقرعه جوایزی را به این عزیزان اهدا خواهد کرد.
وی افزود: این خاطرات پس از جمع‌آوری و گرداوری در جراید، رسانه‌ها و فضای مجازی منتشر خواهد شد تا نسل امروز و آینده کشور  بیش‌ازپیش با این اسطوره‌های ایثار و مقاومت آشنا شوند.
دبیر شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان در ادامه عنوان کرد: اجرای طرح سپاس به‌صورت تلفنی از دیگر برنامه‌های بنیاد البرز است که طی آن همکاران بنیاد ضمن تماس با آزادگان و تبریک این روز خجسته از این عزیزان تجلیل خواهند کرد.
رستمیان ادامه داد: تبلیغات محیطی و معرفی آزادگان به صداوسیما جهت بازگو کردن خاطرات خود از دوران اسارت نیز از دیگر برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز برای بزرگداشت روز آزادگان است که با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی به اجرا درخواهد آمد.
استان البرز بیش از ۹۰۰ آزاده گرانقدر دوران جنگ تحمیلی دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …