سه شنبه , 4 اردیبهشت 1403

پنج هزار و ۷۸۸ هکتار از اراضی البرز آزاد سازی شد

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی دادگستری البرز، احمد فاضلیان در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی و منابع طبیعی و قرارگاه صیانت از بیت المال و مقابله با تغییر کاربری استان البرز افزود: این استان به دلیل نزدیکی به پایتخت، مشکلات مضاعفی دارد که بخشی از آن در حوزه حقوق عامه بوده  که به همین منظور اقدام جهادی انجام شد.

وی بیان داشت: بنابراین قرارگاه صیانت از بیت المال و مقابله با تغییر کاربری استان البرز از ابتدای ۱۳۹۹ با هدف انسجام بخشی به اقدامات دستگاه‌های متولی تشکیل شد.

فاضلی هریکندی  با اشاره به اینکه با عدم برخورد سریع با تغییر کاربری‌ها و ویلاسازی های غیرمجاز در آینده شاهد تبدیل استان البرز به شهر  خواهیم بود تصریح کرد: به همین منظور برخورد با تغییر کاربری های غیرمجاز به صورت جدی در دستور کار قرار گرفت و در حالی که از سال ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۸ حدود سه هزار و ۱۹۷ هکتار آزادسازی اراضی تغییر کاربری یافته انجام شده بود که با ایجاد قراگاه در سال ۹۹، در همان سال بالغ بر سه هزار و ۸۷۳ هکتار آزادسازی داشتیم که ۲۱ درصد بیشتر از ۵ سال قبل از آن بوده است.

رییس شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی و منابع طبیعی استان البرز گفت: همچنین  با اقداماتی که در حوزه مقابله با تغییر کاربری در استان البرز انجام شده در هفت ماه گذشته حدود پنج هزار و ۷۸۸ هکتار آزادسازی انجام شده که ۴۹ درصد از سال ۹۹ بیشتر است.

وی در بخش دیگری به اقدامات قرارگاه در حوزه انسداد چاه های غیرمجاز و مسائل و مشکلات موجود استان در این حوزه اشاره کرد و بیان داشت:‌ این حوزه با ظرافت خاصی مورد پیگیری قرار گرفته  در حالی که چاه های مسدود شده در فاصله سال های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۷  تعداد ۲ هزار و ۳۸ حلقه چاه غیرمجاز بوده که  این میزان به ترتیب در سال ۹۸ و ۹۹ به ترتیب به ۲۹۹ و ۴۹۵ حلقه چاه افزایش داشته و در سال جاری نیز ۳۶۸ حلقه چاه غیرمجاز مسدود شده است.

فاضلیان آزادسازی حریم و بستر رودخانه ها را دیگر محور فعالیت قرارگاه برشمرد و گفت: در سال ۱۳۹۹ بالغ بر ۱۳ هکتار آزادسازی انجام و محدوده رودخانه آتشگاه کرج آزادسازی کامل انجام شده است.

رییس کل دادگستری البرز با بیان اینکه در هفت ماه گذشته نیز حدود هفت هکتار آزادسازی حریم و بستر رودخانه  در استان انجام شده افزود: در بحث آزادسازی اراضی ملی و منابع طبیعی با اجرای احکام قضایی و اجرای تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع نیز اقدامات قابل توجهی انجام شده به نحوی که در حوزه اجرای احکام حدود ۳۶ هکتار در سال ۹۹ و در هفت ماهه امسال ۷۹۰ هکتار خلع ید از اراضی ملی و منابع طبیعی داشتیم،از سوی دیگر در بخش  تبصره یک ماده ۵۵نیز ۳۶ هکتار در سال ۹۹ و در هفت ماهه امسال بالغ بر ۲۱ هکتار رفع تصرف شده است.

رییس کل دادگستری البرز در ادامه  با تاکید بر اهمیت تثبیت حاکمیت دولت در اراضی ملی با اجرای طرح کاداستر متذکر شد: با تلاش انجام شده در شورای حفظ حقوق بیت المال، دادگستری استان و تلاش مدیران کل ثبت اسناد و املاک ، منابع طبیعی و دستگاه های متولی استان برای ۹۷ درصد اراضی ملی سند مالکیت صادر شده  که سه درصد باقی مانده مربوط به اختلافات مرزی استان البرز و قزوین بوده که در حال پیگیری است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …