جمعه , 31 فروردین 1403

پروندهای مالیاتی واحدهای صنعتی به البرز منتقل شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  کرج،‌  محمدرضا محمدی در نشست خبری با اصحاب رسانه  که  در سالن جلسات اداره کل امور مالیاتی استان البرز برگزار شد، گفت: از سال 87 تاکنون قانون مالیات برارزش افزوده به دلیل نبود  زیرساخت‌های لازم به صورت موقت در دستور کار قرار داده شد، اما در سال جاری به صورت دائمی به تصویب رسید. 

وی افزود: در راستای حمایت از حقوق شهروندی مواردی  مانند حذف 9 درصد ارزش افزوده در خصوص طلافروشی‌ها اعمال شده است، چرا که این ارزش افزوده عاملی بازدارنده است و ضمن  افزایش قیمت تمام شده، توان خرید را کاهش می‌دهد.

مدیرکل امور مالیاتی استان البرز در خصوص زمان اعتراض مودیان مالیاتی، گفت: بر طبق قانون جدید زمان اعتراض مودیان مالیاتی به اظهار نامه‌ها از 20 به 30 روز رسیده است و در صورت عدم اقدام در بازه زمانی مذکور مهلت 45 روزه دیگری به مودیان برای ثبت اعتراضات داده می‌شود.

وی در بخش دیگری بیان کرد: در زمینه طرح اعتراض بدوی نیز با تصویب قانون جدید مدت زمان لحاظ شده برای ثبت آن از یک به 2 ماه پس از ابلاغ رای رسیده و حقوق مودی نیز در اولویت قرار می گیرد.

محمدی در ارتباط با میزان مالیاتی که برای منازل خالی از سکنه منظور شده است، توضیح داد: بر اساس موارد لحاظ شده در این مورد منازلی که در یکسال بیش از 120 روز خالی باشند شامل پرداخت مالیات می شوند، نکته جالب توجه اینکه نخستین پیامک ارسال شده در این مورد برای شخصی بوده که در استان البرز ساکن بوده است. 

این مسئول در مورد قوانین تازه تصویب شده در حوزه امور مالیاتی در کشور اذعان داشت: نرخ مالیات بر واحدهای تولیدی در سال 1401 به میزان  5 درصد کاهش می یابد و برابری عوارض و مالیات را اجرا می کنیم.

وی ادامه داد:ماشین های لوکس و گران قیمت تا یک میلیارد تومان معاف از مالیات هستند و براساس جدولی که ارائه می‌شود در خصوص نقل و انتقالات آنها تعیین نرخ مالیاتی انجام می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان البرز در زمینه مالیات ساخت و ساز خاطر نشان کرد: دولت به دنبال این است که از احتکار جلوگیری کند، برای سال‌های متمادی اخذ مالیات از سازندگان ساختمانی به گونه ای بود که در پروژه‌ای انبوه سازی واحد اول مشمول مالیات نمی شد و افراد بسیاری به دنبال فرار مالیاتی بودند.

وی در خصوص درگاه های پرداخت الکترونیکی و دستگاه‌های کارت خوان  گفت: بیش از  9 میلیون درگاه و دستگاه در کشور فعال است و از این تعداد تا پایان دی ماه دارندگان بیش از دو میلیون از این دستگاه‌های کارتخوان برای کارهای مالیاتی خود مراجعه کرده اند و باقی آنها تا پایان بهمن ماه باید در این خصوص اقدام کنند تا پرونده مالیاتی را با دستگاه کارتخوان اتصال دهند و اگر پرونده مالیاتی افراد ندارند باید وارد سامانه 
شوند تا اطلاعات مورد نظر را وارد کنند و اگر این کار انجام نشود تا پایان ماه جاری بانک مرکزی مواردی که هنوز  وارد سامانه نشده اند را غیرفعال می کند.

محمدی در خصوص آمار فرارهای مالیاتی استان البرز نیز ، یادآور شد :در حال حاضر بیش از 50 پرونده درقالب شرکت‌های سوری داریم که میلیاردها تومان خرید و فروش داشته اند.

وی ادامه داد:  بیش از 700  پرونده مالیاتی واحدهای صنعتی مستقر در استان در  خارج از  استان بودند که از این تعداد کمتر از 30 پرونده باقی مانده تا وارد استان شوند. 

وی با اشاره به درآمد عوارض استانی در 10 ماهه نخست سال جاری بیان کرد: امسال 7 هزار و 290 میلیارد تومان درآمد مالیاتی داشتیم که از این مبلغ میزان 282 میلیارد تومان به شهرداری کرج براساس میزان نفوذ جمعیت داده شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان البرز در بخش دیگری ادامه داد:بیش از 90 درصد هزینه‌های پزشکی از محل ارزش افزوده تامین می‌شود و در سطح کشور کل 6 درصد به حساب خزانه واریز و یک درصد از آن به بهداشت و درمان داده می‌شود.

وی در زمینه اظهارنامه های دریافتی افزود: سال گذشته 100 هزار اظهار نامه دریافت شده و اگر ده هزار تا به صورت مشارکتی باشد، حدود 92 هزار مورد را دریافت کردیم. بیش از 70 درصد اظهارنامه هایی که از مردم دریافت میکنیم براساس اظهارات خود مودیان است.

محمدی گفت: ما به دنبال فرهنگسازی برای جلب اعتماد مردم هستیم و این امر موجب شده تا میزان تمکین بالا رود و مودیان درآمدهای واقعی خود را اعلام می کنند، امسال برای دومین مرتبه است که مالیات علی الراس نداریم و از ضریب استفاده نکرده ایم.

انتهای پیام/ ع

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …