شنبه , 1 اردیبهشت 1403

پای امیکرون به البرز باز شد

سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا استان البرز گفت: با شناسایی یک بیمار مبتلا به ویروس امیکرون زنگ خطر این ویروس در البرز به صدا درآمد.

پای امیکرون به البرز باز شدبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ مهرداد بابایی گفت: فرد مبتلا به امیکرون یک پیرمرد ۸۴ ساله بود که براثر تصادف با خودرو دچار شکستگی پا شده بود.

وی ادامه داد: این فرد حین بستری مشکوک به علائم کووید۱۹ بود که تست کرونا امیکرون از وی به عمل آمد.

سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا استان البرز گفت: نتایج آزمایشات ابتلای این فرد به «اومیکرون» مثبت تشخیص داده شد، اما از آنجا حدود۶ ماه از دز دوم واکسیناسیون او می‌گذشت، سطح ابتلا به کووید ۱۹ در وی ضعیف بود و همزمان با درمان شکستگی پا، درمان کووید۱۹ این بیمار نیز انجام و از بیمارستان ترخیص شد.

او افزود: خوشبختانه نتایج آزمایش امیکرون و بیماری کووید۱۹ از اعضای خانواده این بیمار منفی بود.

بابایی گفت: با توجه به شیوع «امیکرون» در مناطقی از کشور از جمله البرز، اکنون آزمایش این ویروس بر روی تمام بیماران مشکوک به کرونا انجام می‌شود.

او با اشاره به ضرورت استفاده از ماسک و تزریق واکسن کرونا، خاطرنشان کرد: امیکرون در برخی مناطق کشور شناسایی شده است و انتظار می‌رفت در البرز هم مواردی ازآن ثبت شود.

بایایی تاکید کرد که احتمال می‌رود موارد دیگری از ابتلا به امیکرون در استان البرز وجود داشته باشد.

او افزود: کسانی که واکسن کرونا را تزریق نکرده اند هر چه سریع‌تر مراکز تزریق واکسیناسیون در استان مراجعه کنند و افرادی که سه ماه از دز دوم آن‌ها گذشته دز سوم را نیز تزریق نمایند.

سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا استان البرز تاکید کرد که مردم در کنار واکسیناسیون، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را افزایش دهند تا بتوانیم از گسترش شیوع امیکرون جلوگیری کنیم.

او افزود: با توجه به سرعت انتقال امیکرون استفاده از ۲ ماسک و رعایت فاصله اجتماعی ضروری است.

اکنون تمام هفت شهرستان تابعه البرز در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

۸۰ هزار و ۲۳۸ بیمار کووید۱۹ از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون در البرز بستری شده اند که ۷۳ هزار و ۶۲۷ نفر آنان بهبود یافته اند.

کرونا تاکنون ۶ هزارو۴۸۳ قربانی در البرز داشته است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …