جمعه , 14 اردیبهشت 1403

پایان کار نمایشگاه مهارت محور کم سرمایه بر

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی از نمایشگاه فرصت های شغلی مهارت محور کم سرمایه بر البرز، بازدید کرد.

اختتامیه نمایشگاه مهارت محور کم سرمایه بربه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، این نمایشگاه که بیست و چهارم آذر ماه کار خود را شروع کرده بود امروز با حضور وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی به کار خود پایان داد.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در بازدید از این نمایشگاه با ظرفیتها و فرصت های شغلی مهارت محور کم سرمایه بر البرزی ها آشنا شد.

در این نمایشگاه با ۲۴ غرفه،  ۱۱۷ شغل به صورت بنر و حضوری در قالب ۲۶۲ رشته معرفی شد.
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت:در شورای عالی اشتغال مصوب شد ،برای سال آینده ۱۶۰ هزار میلیارد تومان به کسب و کارهای اشتغال محور در کشور اختصاص یابد.
عبدالملکی فرصت های شغلی مهارت محور کم سرمایه بر را یک اتفاق خوب در فضای کسب و کار کشور دانست و افزود: برای ایجاد اشتغال نباید روی صنایع پر سرمایه حساب کرد، ظرفیت مشاغل کم سرمایه این توان را دارد که بیکاری را به حداقل برساند و سبب توسعه سرمایه در کشور شود.
رئیس سازمان آموزش فنی حرفه ای کشور هم از کاهش صدور مجوزهای آموزشگاهی خبر داد و گفت: صدور مجوزدر آموزشگاهها از هشت ماه به سه روز کاهش یافته است.
حسینی نیا با اعلام اینکه در این راستا ۲ هزار و ۵۰۰ مجوز جدید صادر شده است گفت :برای توسعه رشته های جدید آموزشگاههای در مناطق محروم و کم برخوردار کشور هم هزار میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است.

در این نمایشگاه توسعه دهنده نرم افزار موبایل، طراحی معماری داخلی، میناکاری، تعمیر موبایل، نصب دوربین های مداربسته و تهیه دسر و شیرینی های  هتل به نمایش گذاشته شد.
هر کدام از این مشاغل با سرمایه ای کمتر از ۱۰ میلیون تومان راه اندازی شده است.

هدف از راه اندازی این نمایشگاه اشتغال و کار برای جوانان و متقاضیانی است که با سرمایه اندک می خواهند وارد بازار کار شوند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …