پنجشنبه , 6 اردیبهشت 1403

وضعیت کرونایی البرز شکننده است

دکتر مهرداد بابایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حدود ۳۰ درصد از جمعیت هدف استان البرز هنوز واکسن کرونا دریافت نکرده اند و بسیاری از مردم با این بهانه که حداقل یک دز واکسن را دریافت کرده اند، پروتکل های بهداشتی مانند استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی را نادیده می گیرند.
وی با بیان اینکه تاکنون ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار دز واکسن کرونا در استان البرز تزریق شده است ، گفت : یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر  در استان البرز دز اولی هستند.
سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا استان البرز تاکید کرد که دریافت حتی ۲ دز واکسن نباید بهانه ای برای نادیده گرفتن پروتکل ها تلقی شود ، زیرا تا زمانی که ویروس کرونا در بین چرخش دارد باید همچنان پروتکل ها را رعایت کرد تا مانع جهش ویروس شد.

بابایی بیان داشت : عملیات واکسیناسیون در استان البرز با سرعت در حال انجام است اما قرار گرفتن در فصل سرما و ورود ویروس های دیگر مانند آنفلوآنزا و سرما خوردگی در این شرایط کار را دشوار کرده است.

سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا استان البرز افزود: واکسن آنفلوآنزا برای افراد پرخطر در استان البرز تامین شده و مردم به ویژه سالمندان و بیماران قلبی و تنفسی می توانند برای واکسیناسیون با رعایت فاصله زمانی بین واکسن کرونا و آنفلوآنزا  اقدام کنند.
وی ادامه داد: در این شرایط خاص ، استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی در کنار تزریق واکسن مهمترین اقدام برای جلوگیری از چرخش ویروس کرونا ، آنفلوآنزا و سرما خوردگی است.
۷۶هزارو ۱۴۵ بیمار کووید۱۹ از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون در البرز بستری شده اند که از این تعداد ۶۹ هزارو۳۰۸ بیمار پس از بهبودی از بیمارستان ها ترخیص  و به منازل خود بازگشتند.
شمار کل جانباختگان این بیماری تاکنون در البرز به ۶ هزارو ۳۱۴ نفر رسیده است.
استان البرز دارای سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت است و این استان به واسطه جاده های ترانزیتی و گردشگری در مسیر مسافران ۱۵ استان کشور قرار دارد.
اکنون ۲ شهرستان کرج و فردیس در وضعیت نارنجی ، ساوجبلاغ ، چهارباغ ، نظرآباد و اشتهارد در وضعیت زرد و شهرستان طالقان آبی کرونایی است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …