شنبه , 1 اردیبهشت 1403

وجود “سم” در محصول کیوی صادراتی ایران به هندوستان تکذیب شد

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، به نقل از اتاق بازرگانی ایران؛ محسن امینی صبح امروز در جمع خبرنگاران در مورد دلایل بازگشت محصولات کشاورزی صادراتی ایران به برخی از کشورها، اظهار  داشت: در  یکی از  محموله‌های صادراتی آفت‌های ریزی همانند آفت توت بر روی کیوی‌های صادراتی ایران به هندوستان مشاهده شد.

وی افزود: وجود این آفات سبب شد که سازمان مبارزه با آفات گیاهی هندوستان به  محصولات صادراتی ایران ایراداتی وارد کند و در نتیجه این محموله‌ها به کشورمان بازگشت داده شدند.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران با بیان اینکه دغدغه همه خانواده‌ها در اختیار داشتن محصولات سالم و بدون افزودنی است ، بیان کرد: کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران گزارشی تخصصی در خصوص علل بازگشت محصولات صادراتی کشاورزی به کشور تهیه و در اختیار مجلس شورای اسلامی قرار می‌دهد.

امینی با بیان اینکه این گزارش در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرائت می‌شود، ادامه داد: میز تخصصی کیوی با حضور رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در هندوستان و فعالان این حوزه به منظور بررسی مشکلات مربوط به صادرات این محصول و ارائه راهکارهای ارتقاء کمی و کیفی محصولات صادراتی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ارتقای محصولات کشاورزی صادراتی در جلسات کارشناسی مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد، تصریح کرد: کیوی محصولی ارگانیک است و نیاز به سم ندارد، بنابراین کیوی‌های صادراتی کشورمان به هندوستان به هیچ عنوان سمی نبوده است.

وی  با اشاره به برگزاری نشست کمیسیون کشاورزی اتاق ایران با سازمان انرژی اتمی به منظور دفع آفات مواد غذایی و محصولات کشاورزی و نیز افزایش ماندگاری آنها ادامه داد: این اقدامات از جمله در سامانه گامای تهران و بناب در حال انجام است و به زودی نمونه‌هایی از تولیدات مختلف کشاورزی برای افزایش ماندگاری کیفیت محصولات کشاورزی به ویژه غلات و حبوبات در اختیار سامانه پرتودهی الکترون قزوین قرار می گیرد.

انتهای پیام/س

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …