جمعه , 10 فروردین 1403

واکسیناسیون کرونا در البرز شتاب گرفت

دکترمهرداد بابایی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: اکنون روزانه بین ۱۵ هزار تا ۲۰ هزار دز واکسن کرونا در استان البرز تزریق می شود.

وی بیان داشت : مراکز بهداشتی درمانی استان با سرعت در انجام واکسیناسیون گروه های سنی اعلام شده هستند و انتظار می رود مردم در این بخش همکاری بیشتری داشته باشند.

سخنگوی قرارگاه  مقابله با کرونا استان البرزافزود: تاکنون بیش از ۶۰۰ هزار دز واکسن کرونا به گروه های سنی اعلام شده در استان تزریق شده است.

بابایی با اشاره به بالا بودن میزان مراجعه بیماران کووید۱۹ به مراکز درمانی استان ، از مردم خواست به توصیه های بهداشتی برای مهار کرونا بیش از پیش توجه کنند.

وی گفت : اکنون سه شهرستان کرج ، فردیس و نظرآباد در وضعیت قرمز تیره کرونایی ، شهرستان های چهارباغ ،  ساوجبلاغ و اشتهارد دارای وضعیت قرمز و شهرستان طالقان در وضعیت نارنجی کرونایی است.

سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا استان البرز با بیان اینکه میزان اشغال تخت های بیمارستانی استان توسط بیماران کرونایی به بالای یک هزار و۲۰۰ تخت رسیده است ، بیان داشت : مدافعان سلامت با تمام توان خود در حال درمان بیماران هستند و اگرچه میزان ابتلا به کووید ۱۹ بیشتر از موج های قبلی است اما با تلاش مدافعان سلامت از میزان مرگ و میرها کاسته شده هر چند که اکنون شمار فوتی ها بالا است.

وی با اشاره به کمبود سرم تزریقی در کشور ،گفت : دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با مدیریت این مشکل ، تاحدودی کاستی ها را در این بخش مرتفع کرده و به طور مستمر سرم تزریقی در اختیار بیمارستان ها و مراکز درمانی قرار می گیرد.

بابایی تاکید کرد که اگر مردم از رفت و آمدهای غیر ضروری در سطح شهرهای استان بکاهند و پروتکل ها را رعایت کنند ، می توان به مهار دلتا امیدوار بود.

وی افزود: افرادی که واکسن دریافت کرده اند ، کرونا را تمام شده فرض نکنند و باید همچنان تا ریشه کنی این ویروس در بین مردم پروتکل ها را رعایت کنند.

سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا استان البرز گفت: اکنون میزان ماموریت های اورژانس البرز به بالای ۷۵۰ ماموریت در شبانه روز رسیده  که حدود سه برابر موج های قبلی است.

وی با بیان اینکه اکنون میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در البرز زیر ۵۰ درصد است ، افزود: انتظار می رود این رقم به بالای ۹۸ درصد برسد تا بتوان دلتا را شکست داد. 

بابایی بار دیگر با گلایه از اصناف و برخی دستگاه های اجرایی بیان داشت : تشدید محدودیت ها در این شرایط خاص در استان البرز ضروری است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …