جمعه , 31 فروردین 1403

واکسیناسیون فرهنگیان البرز آغاز شد

سالار قاسمی روز پنجشنبه درگفت و گو با ایرنا لازمه بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید را واکسیناسیون و اطمینان از ایمنی نیروی انسانی دانست واظهارداشت: حدود ۲۶هزار معلم رسمی، نیروهای خرید خدمات، معلمان مدارس غیردولتی و غیره در استان فعالیت دارند که مشمول دریافت واکسن برای مقابله با بیماری کووید ۱۹ می‌شوند.

وی بیان داشت: طرح واکسیناسیون به منظورکاهش دغدغه فرهنگیان برای شروع سال تحصیلی در اولویت قرارگرفت.

وی با اشاره به اینکه پایگاه‌های تزریق واکسیناسیون ویژه معلمان درالبرز دایر شده است،خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته هفت مرکز تجمیعی در چهارمنطقه کرج، ساوجبلاغ و نظرآباد برای واکسیناسیون معلمان فعال شده است.

قاسمی تصریح کرد: طرح واکسن فرهنگیان در شهرستان های اشتهارد و طالقان با همکاری بهداشت در مراکز تجمیعی آن مناطق انجام می شود.

وی با بیان اینکه تزریق واکسن از امروز درآموزش و پرورش ناحیه یک با تعداد کمتری از فرهنگیان شروع شده است،یادآورشد: از روز شنبه هفته آینده با همکاری دانشگاه علوم پزشکی به صورت گسترده شروع می شود.

وی ادامه داد: طرح دز اول واکسیناسیون فرهنگیان تا ۲۵ مردادماه دراین استان طول می کشد.

مدیرکل آموزش و پرورش البرزیادآورشد: فرهنگیان در نواحی و مناطق هشتگانه آموزش و پرورش استان براساس اطلاع رسانی و فراخوان روابط عمومی ها برای تزریق واکسن دعوت می شوند.

وی با بیان اینکه سیاست آموزش و پرورش بر بازگشایی مدارس است،خاطرنشان کرد: واکسیناسیون معلمان از نگرانی های خانواده‌ها برای شیوع کرونا می کاهد.

قاسمی گفت: به دلیل ازدحام جمعیت در پایگاه‌های واکسیناسیون وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی، تصمیم برآن شد که واکسیناسیون فرهنگیان به صورت اختصاصی در پایگاه‌های مجزایی که در نظر گرفته شده، انجام شود.

وی افزود: دراین پایگاه‌ها از نیروهای دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت و آموزش و پرورش شامل افرادی که رشته‌های مرتبط مانند پرستاری، مامایی و بهداشت عمومی دارند و در آموزش و پرورش فعالیت می‌کنند، استفاده شده که دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت نیز درخصوص آموزش این نیروها همکاری داشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز به پیگیری‌های وزارت آموزش و پرورش درآستانه سال تحصیلی جدید برای دایر کردن کلاس‌های حضوری و به منظور ایجاد ایمنی بین فرهنگیان و معلمان بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا پرداخت و تاکید کرد: تزریق دز دوم واکسن فرهنگیان نیز تا نیمه اول شهریورماه انجام می شود.

استان البرز حدود ۲۶ هزار فرهنگی و ۴۷۳ هزار دانش آموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …