دوشنبه , 17 اردیبهشت 1403

والدین نگرانی حضور دانش آموزان در مدارس را برطرف کنند

سالار قاسمی با اشاره به اینکه آموزش مدارس البرز در مهرماه به صورت مجازی است، خاطرنشان کرد: پس ارزیابی کارشناسان سپس به صورت تدریجی دانش آموزان در کلاس های حضوری شرکت می کنند.
وی بیان داشت: طی ۲ سال گذشته آموزش حضوری مدارس به علت شیوع ویروس کرونا تعطیل و آموزش مجازی از طریق شبکه آموزشی شاد و مدرسه تلویزیون انجام شد اما همه ما می دانیم مدرسه جایگزین ندارد.
وی از اولیای دانش آموزان به عنوان شرکای آموزش و پرورش یاد کرد وافزود: آموزش حضوری نقش تربیتی و مهارتی برای دانش آموزان دارد پس باید با گفت و گو و اطمینان بخشی ، دانش آموزان را راهی کلاس های درس حضوری البته با ایجاد بسترهای مناسب بهداشتی که درآن پروتکل های بهداشتی رعایت شده باشد، کرد.

قاسمی تصریح کرد: با تشکیل کارگروهی ویژه مطالبات اولیای دانش آموزان برای حضور فرزندانشان در مدارس مورد بررسی و پیگیری قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: اکنون توجه آموزش و پرورش بر رفع آسیب ها و مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا درعرصه تعلیم و تربیت معطوف است که رفع آن نیازمند مشارکت دستگاه های برون سازمانی و همچنین مدیریت شایسته برنامه ها برای آغاز سال تحصیلی جدید و حضور تدریجی دانش آموزان درمدارس است.

وی یادآورشد: با ایجاد زیرساخت های مناسب براساس دستورالعمل ستاد کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی زمینه حضور بانشاط دانش آموزان را به صورت تدیجی با مشارکت اولیا بوجود آورد.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز با بیان اینکه برای آموزش حضوری دانش آموزان در مدارس نیاز به اطلاع رسانی دانش آموزان داریم،افزود: مطالبه عمومی والدین از مسسولان نیز در زمینه آماده کردن

مدارس از نظر فضای مناسب بهداشتی و واکسن دانش آموزی از محورهای مهمی است که باید مورد توجه و برنامه ریزی قرارگیرد.

وی ادامه داد: آسیب های مدرسه نرفتن دانش آموزان بسیار زیاد و غیر قابل جبران است و همچنین بسیاری از دانش آموزان از ماندن در خانه و آموزش مجازی خسته شده اند پس باید با همدلی و برنامه ریزی حضور ایمن آنان را با مشارکت همه جانبه دستگاه های احرایی استان در مدارس فراهم کنیم.

قاسمی تاکید کرد: اکنون بازگشایی مدارس به دغدغه ای مردم است و آموزش و پرورش نیز آنچه که برایش به عنوان یک اصل اهمیت دارد، سلامت دانش آموزان و فرهنگیان است.

استان البرز حدود ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …