دوشنبه , 17 اردیبهشت 1403

همراهی دانشجویان با صنایع البرز هدفگذاری شده است

احمدرضا فیروزی روز دوشنبه در نشست خبری جشنواره ملی امیرکبیر در محل اتاق بازرگانی البرز گفت: برقراری گفتمان واضح و روشن در میان صنعت، دانشگاه و جامعه  را  ضروری دانست و گفت: متاسفانه در این راستا با ضعف مواجه هستیم.

وی افزود: حدود پنج سال قبل ایده برگزاری جشنواره امیرکبیر بررسی و هدف‌گذاری شد و با همکاری و تعامل اتاق بازرگانی این مهم به مرحله عملیاتی رسید و بستر برای راه‌اندازی جشنواره ملی طرح‌ های کارفرما محور  مهیا شد.

رییس جهاد دانشگاهی البرز ضمن‌ تاکید بر ایجاد زبان مفاهمه بین علم و صنعت افزود: امروز نسل چهارم دانشگاه‌ های برتر جهان باراه اندازی بنگاه‌های جدید به تولید تجاری رسیده‌اند و شاهد پیوند دانش و صنعت در این مراکز هستیم، لذا ضروری است از این مراکز آموزشی الگوبرداری کنیم.

فیروزی با بیان اینکه بخش خصوصی به معنای درست در مراکز آموزشی رشد را تجربه نکرده است گفت: برای حرکت در این مسیر ضروری است این بخش راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز رشد و توسعه را در دستورکار قرار دهد تا زمینه های لازم‌ برای ایجاد و تقویت ارتباط بین صنعت و دانشگاه فراهم‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه ارتباط دانشجو با صاحب صنعت می‌تواند به کمک توسعه فعالیت اقتصادی کشور منجرد، تصریح کرد: این جشنواره با هدف ایجاد ارتباط میان دانشجو و صاحبان صنایع در دستور کار قرار گرفته است تا به دانشجویان حس توانمندی دهد. 

وی گفت: جشنواره ملی پایان‌نامه های سال دانشجویی نیز هم اکنون در حال برگزاری است و در این راستا جشنواره امیرکبیر می‌تواند تکمیل کننده آن باشد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …