جمعه , 28 اردیبهشت 1403

هشت طرح ویژه زنان در آموزش و پرورش البرز به سرانجام رسید

زهرا شاکر روز دوشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: این طرح ها به دلیل تداوم شیوع ویروس کرونا در قالب کارگاه و دوره های آموزشی برای جامعه هدف در بستر شبکه شاد اجرایی شد.

وی تحکیم بنیان خانواده، خود مراقبتی خانواده و سلامت زنان، سبک زندگی بر مبنای آموزه های دینی، روانشناسی خانواده و تقویت مهارت های ارتباطی را از جمله این طرح ها ذکر کرد.

شاکر از طرح آموزش حقوق شهروندی، سواد زندگی ، کودکیاری ، تقویت مهارت های گفت و گو و افزایش مشارکت های اجتماعی دختران را از دیگر دیگر طرح های ویژه بانوان فرهنگی و دانش آموزان دختر البرز برشمرد.

وی بیان داشت در این طرح ها ۱۱ هزار و ۹۹۲ زن فرهنگی و ۱۱ هزار و ۸۷۷ دانش آموز دختر دوره های متوسطه اول و دوم  مدارس آموزش و پرورش استان البرز زیر پوشش قرارگرفتند.

شاکر ادامه داد: برای دانش آموزان دختر دوره پایه ششم ابتدایی و هفتم متوسطه دوره اول نیز آموزش بلوغ دختران اجرا شد که درآن ۵ هزار و ۵۷۴ نفر آموزش دیدند.

وی یادآورشد: طرح خدمات مشاوره ای به زنان سرپست خانوار فرهنگی نیز در قالب برگزاری کارگاه های مجازی مشاوره ای همانند تاب آوری اجرا شد که در آن ۹۹۲ نفر شرکت کردند.

مسوول امورزنان آموزش و پرورش البرزتصریح کرد: برای ۸۷۴ زن سرپرست خانوار فرهنگی هم ارائه خدماتی نظیر اعطای وام های قرض الحسنه، بسته های معیشتی، بهداشتی و رفاهی  انجام شد.

وی تاکید کرد: طرح آموزشی- مهارتی رایگان فنی حرفه ای نیز در دو رشته تولید و پرورش گل و گیاه آپارتمانی و پرورش و استحصال زعفران در مناطق ساوجبلاغ و نظرآباد به صورت کارگاه حضوری و مجازی برگزار شد که درآن ۷۵ نفر زن سرپرست خانوار آموزش دیدند.

آموزش و پرورش استان البرز حدود ۱۵ هزار و ۷۰۰ زن فرهنگی و ۲۴۰ هزار دانش آموز دختر دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …