جمعه , 14 اردیبهشت 1403

هزار و ۱۶۰ سری کمک برای مناطق زلزله‌زده چهارمحال و بختیاری ارسال شد

ایرج کیانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: این کمک‌ها شامل ۲۲۳ دستگاه چادر امدادی با تمامی لوازم و امکانات امدادی مانند پتو و موکت به‌همراه ۳۵۷ بسته معیشتی از سوی جمعیت هلال‌احمر، ۲۰۰ بسته معیشتی از سوی خیرین نیک‌اندیش استان و ۳۸۰ بسته مواد غذایی اهدایی از سوی امارات متحده عربی بوده است.

وی افزود: از زمان وقع زمین‌لرزه کوهرنگ تاکنون چهار مرحله کمک تجهیزاتی و معیشتی بین زلزله‌زدگان این شهرستان انجام شده است.

کیانی تصریح کرد: در روزهای اخیر یک‌هزار کیلوگرم آب معدنی، ۲۵۵ کیلوگرم برنج، ۴۶۰ کیلوگرم نایلون پوشش چادر، ۲۵۷ تخته پتو، ۴۶ تخته موکت، پنج دستگاه چادر امدادی و ۱۵ شعله چراغ گرمایشی والُر بین زلزله‌زدگان کوهرنگ توزیع شد.

وی یادآور شد: ارسال کمک به مناطق زلزله‌زده شهرستان کوهرنگ از سوی جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری تا زمان رفع مشکلات اهالی این مناطق ادامه دارد.

هزار و ۱۶۰ سری کمک برای مناطق زلزله‌زده چهارمحال و بختیاری ارسال شدمدیرعامل جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: جمعیت هلال‌احمر امارات  ۳۸۰ بسته مواد غذایی به زلزله‌زدگان شهرستان کوهرنگ هدیه کرد.

وی گفت:هر بسته غذایی شامل یک برنج ۱۰ کیلوگرمی، یک بطری روغن، یک بطری شیر، یک بسته چای، ۲ بسته نمک، هشت قوطی تن ماهی، ۲ بسته حبوبات، ۱۰ کیلوگرم آرد، ۶ بسته ماکارونی و ۱۶ قوطی کنسرو لوبیا است.

کیانی تاکید کرد: بسته‌های اهدایی جمعیت هلال‌احمر امارات به زلزله‌زدگان کوهرنگ افزون‌بر هفت میلیارد ریال ارزش دارد.

وی افزود: این بسته‌های اهدایی از طریق یک دستگاه تریلر، ۲ دستگاه کامیونت و چهار دستگاه خودرو کمک‌دار به مناطق مختلف زلزله‌زده شهرستان کوهرنگ ارسال و با کمک ۳۰ نفر نیروی امدادی جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری میان زلزله‌زدگان توزیع شد.

به گزارش ایرنا، زمین‌لرزه ۵.۷ ریشتری ساعت ۶ و ۹ دقیقه صبح دوشنبه ۱۲ مهر امسال مرز استان‌های چهارمحال و بختیاری و خوزستان حوالی چلگرد را لرزاند.

این زمین لرزه در ۳۳ کیلومتری چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داده است.

این زلزله اگر چه خسارت جانی در پی نداشت اما ۶۰۰ میلیارد تومان خسارت به بخش‌های مردمی، زیربنایی و کشاورزی به چهارمحال و بختیاری وارد کرد.

پس از آن نیز ۶۵ پس‌لرزه شهرستان کوهرنگ را لرزاند که بزرگی چهار مورد آن بیش از چهار ریشتر بود و باعث هراس و نگرانی مردم از پس‌لرزه‌های آن شد.

پنج هزار و ۶۷۰ نفر در قالب ۱۱ هزار خانوار در شهرستان‌های کوهرنگ، اردل و فارسان در چهارمحال و بختیاری از زلزله ۵.۷ ریشتری چلگرد متاثر شدند که در همین راستا ۱۰۶ خانه به طور کامل آوار و برای اسکان موقت ۲۰۰ خانوار چادر و بسته‌های امدادی مانند وسایل گرمایشی، مواد غذایی و سایر نیازهای ضروری زندگی از سوی جمعیت هلال‌احمر استان توزیع شده است.

عملیات بازسازی تعدادی از خانه‌های روستایی تخریب شده از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری آغاز شده است.

چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در ۹۰ کیلومتری مرکز استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …