پنجشنبه , 20 اردیبهشت 1403

نماز ظهر عاشورا در البرز اقامه شد

مراسم عزاداری و نماز ظهر عاشورای حسینی در استان البرز به یاد امام حسین (ع) و ۷۲ تن از یارانش در ظهر دهم محرم سال ۶۱ هجری قمری در زیر آفتاب سوزان برگزار شد.

نماز ظهر عاشورا در فضای باز مقابل مساجد و حسینیه ها و هیئات مذهبی استان البرز با حفظ فاصله اجتماعی در حالی برگزار شد که عزاداران برای اقامه  نماز بایستی از سجاده و مهر شخصی استفاده کرده و در هنگام نماز فاصله اجتماعی لازم را رعایت می کردند.

نماز ظهر عاشورا در ۴۵ بقعه متبرکه البرز برگزار شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: امروز نماز ظهر و عزاداری عاشورا در ۴۵ بقعه متبرکه و امامزاده مجری طرح بصیرت عاشورایی استان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین علی دشتکی افزود: مراسمات مذکور در بقاع شاخص از طریق صفحات رسمی مجازی و آپارات پخش می شود، برخی از بقاع از محل موقوفات مرتبط با اطعام عزاداران و کمک های خیرین، اطعام ظهر عاشورا را با نظارت عوامل شبکه بهداشت انجام می دهند.

وی اظهار داشت: امسال به واسطه شیوع ویروس کرونا، ۳ هزار بسته غذایی از روز گذشته بین خانواده های کم برخوردار و زیر نظر مرکز افق به صورت خشک توزیع شد، این اقلام شامل برنج خشک، حبوبات، روغن و رب برای نیازمندان خواهد بود.  

دشتکی یادآور شد: روز گذشته همزمان با تاسوعای حسینی نیز ۲ هزار بسته معیشتی در البرز توزیع شد ضمن اینکه امروز بیش از ۱۴ هزار پرس غذا از محل موقوفات مرتبط با اطعام عزاداران سید الشهدا (ع) به صورت بیرون بر در اختیار نمازگزاران و عزاداران حسینی قرار گرفت، به این معنا که سفره ای پهن نمی شود.

وی ادامه داد: حضور دسته جات عزاداری در بقاع متبرکه ممنوع باست و عصر عاشورا نیز مراسم چهارپایه خوانی در ۱۲ بقعه برگزار می شود، همچنین در ۵۰ بقعه مراسم شام غریبان برگزار خواهد شد، ضمن اینکه همه ساله در دوازدهم محرم که امسال همزمان با روز شنبه ۳۰ مرداد می باشد، شاهد اجرای برنامه رهروان زینبی هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز اضافه کرد: روز جمعه عصر در آستان مقدس امامزاده محمد (ع) حصارک مراسم رهروان زینبی برگزار می شود اما مراسم استانی همراه با حرکت کاروان اسرا به سمت کوفه، عصر روز شنبه در امام زاده طاهر (ع) برگزار خواهد شد، در این مراسم از مادران و همسران شهدای مدافع حرم تجلیل می شود.

وی افزود: ۱۴ نفر از زنان مومنه به قید قرعه در مراسم مذکور به سفر زیارتی مشهد اعزام می شوند و علاوه بر آن میثاق نامه ای هم با موضوع رهروان زینبی با امضای خواهران حاضر در مراسم رهروان زینبی تهیه خواهد شد، تا شاهد ترویج فرهنگ عاشورا و حجاب فاطمی و زینبی باشیم.
استان البرز دارای ۱۰۰ امامزاده می باشد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …