پنجشنبه , 6 اردیبهشت 1403

ناگفته‌های سردار فضلی از عملیات کربلای ۵/ نفوذ غواصان ‌به دژ مستحکم صدا‌م/‌ ماجرای قرنطینه ۲۰ روزه رزمندگان چه بود؟

به گزارش تسنیم از  کرج،  سردار سرتیپ پاسدار علی فضلی پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت شهدای عملیات غرورآفرین کربلای 5 که در سالن  شهیدان نژاد فلاح کرج برگزار شد، اظهار  داشت: در عملیات کربلای 4 نزدیک به 6 ماه برای آماده شدن در آن نبرد فرزندان ایران همت گماردند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از رشادت‌های شهدای ما جایی گفته نشده است از همین رو تاریخ هم نمی‌تواند آن طور که باید این شهدا را قضاوت کند، افزود: رزمندگان در این عملیات با شناخت از دشمن در بالاترین سطح از آمادگی رزمی قرار گرفتند.

جانشین معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با  اشاره به آمادگی رزمندگان برای شکست دشمن در این عملیات،  بیان کرد: رزمندگان ایران در بالاترین سطح از نبرد خود را برای رویارویی با دشمن در عملیات کربلای 5 آماده کردند‌ و بیش از 6 ماه برای پیروزی در این عملیات تلاش کردند.

سردار فضلی با بیان اینکه حضور در دوران دفاع مقدس حضور در جبهه‌های جنگ داوطلبانه بوده است، افزود: رزمندگان اسلام حتی کوچکترین تردیدی در عهد و پیمانی که با امام معصوم (ع) داشتند، به خود راه ندادند و سه شبانه روز بحث و تبادل نظر برای این عملیات انجام شد.

وی با بیان اینکه در عملیات کربلای 5 دو گردان غواص حضرت علی(ع) و حضرت زینب(س) باید خط شکنی می‌کردند، گفت: گردان امام سجاد(ع) هم برای حصول نتیجه و موفقیت بیشتر در این عملیات  شرکت کرد.

یادگار دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه بسیاری از رزمندگان ما در گردان غواص کفن بر تن کرده بودند، ادامه داد: همه رزمندگان  دو گردان غواص پوتین‌ها را از پا درآورند و با پای برهنه پیش رفتند، طوماری هم همراه داشتند که بر روی آن نوشته بود که ما اهل کوفه نیستیم و علی را تنها نخواهیم گذاشت.

وی با بیان اینکه رزمندگان عملیات کربلای 5 حدود 20 روز قبل از عملیات در قرنطینه بودند، تصریح کرد: قرنطینه کردن رزمندگان برای این بود که اسرار و اقدامات انجامی برای  عملیات پیش رو فاش نشود.

سردار فضلی با اشاره به اینکه شهید کیانپور از جمله افرادی بود که به دژ دشمن در خاک شلمچه نفوذ کرد، تصریح کرد: عملیات کربلای پنج  یکی از عملیات‌های سختی بود که تلاش رزمندگان برای شکشت دشمن با موفقت همراه بود.

وی در مورد جزییاتی از این عملیات  عنوان کرد:  رزمندگان به شوق وقت ملاقاتی که امام خمینی (ره) به آن‌ها داده بود موفق شدند در جنگ نابرابر شلمچه را از آن خود کرده و شکست را به دشمن تحمیل کنند.

انتهای پیام/ش

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …