پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403

موانع اجرای طرح‌های تولیدی و اقتصادی در گچساران برطرف می‌شود

احسان عسکری سه شنبه شب در جلسه کمیته تخصصی ستاد تسهیل رفع موانع تولید گچساران افزود: این استان با توجه به جمعیت، شرایط مناسبی در زمینه طرح های اقتصادی ندارد و به همین دلیل باید برای ارتقاء اقتصاد کهگیلویه و بویراحمد بیش از پیش تلاش کرد.

وی اظهار داشت: حرکت اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد باید در جهت تغییر و در راستای اقتصاد کلان باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: عملکرد مسئولان در توسعه و سازندگی این استان تاثیر بسزایی دارد و برنامه های مهمی برای کهگیلویه و بویراحمد در چند سال آینده پیش بینی شده که گچساران نیز بخش مهمی از این برنامه ها می باشد.

عسکری ابراز کرد: در صورتی که این برنامه ها در کهگیلویه و بویراحمد  اجرا شود این استان پنج رتبه در کشور ارتقاء پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به کمبود زمین برای ایجاد شهرک های صنعتی و اجرای طرح های سرمایه گذاری در گچساران افزود: برای رفع معضل بیکاری در این استان باید مسئولان اجرایی با هم دیگر تعامل داشته باشند.

عسکری با بیان اینکه برای اجرای طرح های اقتصادی در استان باید معارضات  اجتماعی برطرف شود گفت: در صورتی که  شخصی در بحث واگذاری زمین برای ایجاد شهرک های صنعتی ادعایی دارد باید مدارک قانونی برای آن ارائه تا از سوی مراجع قانونی پیگری شود.

وی گفت: ۱۴ طرح اقتصادی کلان در کهگیلویه و بویراحمد در دست اجرا است که نیمی از آنها در گچساران می باشد. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای کاهش نرخ بیکاری و ارتقاء سرانه و اشتغال باید هماهنگی لازم بین دستگاه های اجرایی انجام شود.

وی ادامه داد: معارض اجتماعی یکی از مهمترین عوامل کندی روند اجرایی طرح ها در این استان است و نباید این عامل تاثیری در اجرای این طرح ها داشته باشد و باید از طریق قضایی برطرف شود.

عسکری  افزود: یک ستاد مستقل جهت سرمایه گذاری و واگذاری زمین ها در استانداری تشکیل شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: در صورتی که طرحی برای سرمایه گذاری پیشنهاد و یا اجرا شده باید به صورت دقیق  از سوی کارشناسان مورد بررسی قرار می گیرد.

عسکری اظهار داشت: هم اکنون طرح های مختلفی در زمینه های کشاورزی، گردشگری و زیرشاخه های صنعت در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شده که با تحقق آنها شاهد ارتقاء استان در بخش های مختلف خواهیم بود.

وی گفت: با توجه به نرخ بالای بیکاری در گچساران باید طی یک هفته زمینی در مقیاس شهرک صنعتی برای سرمایه گذاری  معرفی شود.

عسکری تاکید کرد: همه مسئولان گچسارانی از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای اجرای طرح های اقتصادی و تولیدی در این شهرستان بطور ویژه حمایت کنند.

فرماندار: فرآیند واگذاری زمین در گچساران اصلاح شود

موانع اجرای طرح‌های تولیدی و اقتصادی در گچساران برطرف می‌شود

فرماندار گچساران بر لزوم اصلاح فرآیند واگذاری زمین در شهرک گچساران  تأکید کرد و افزود: باید تدابیری لحاظ شود تا قبل از صدور پروانه بهره‌برداری واگذاری‌ها زمین در این شهرک ها ممنوع شود .

روانبخش دیهیم بیان کرد: زمین های شهرک های صنعتی گچساران باید تعیین تکلیف شود و تعدادی از زمین های صنعتی این شهرستان به متقاضیان واحد های صنعتی واگذار شده که قابل توجهی از آنها بلا تکلیف، خالی یا نیمه تمام رها شده اند.

وی اظهار داشت: فعالیت‌ها و اقدامات انجام گرفته مدیران و صنعتگران  در این شهرک ها قابل تقدیر است و ما مکلف به برطرف کردن مشکلات موجود در شهرک های صنعتی این شهرستان هستیم و  باید در زمینه رفع موانع تولید کمک کنیم.

دیهیم گفت: قبل از واگذاری زمین در شهرک های صنعتی باید زیر ساخت های لازم از جمله آب، برق و گاز فراهم شود.

دهیم تصریح کرد: فرصت فعالیت برای تولیدکننده واقعی در شهرک های صنعتی باید فراهم شود.

فرماندار گچساران ابراز کرد: به تعدادی متقاضی طرح های صنعتی  زمین در شهرک های صنعتی واگذار شده ولی تاکنون اقدام برای اجرای طرح در این نواحی انجام نشده است.

وی گفت: ۲۵۲ هکتار زمین برای احداث پالایشگاه در این شهرستان واگذار شده ولی تاکنون اقداماتی در این زمینه انجام نشده است.

دیهیم اظهار داشت: وضعیت طرح های نیمه تمام صنعتی یا راکد  در گچساران بررسی و پایش و برای فعال سازی و بهره برداری از آنها اقدامات لازم انجام خواهد شد.

فرماندار گچساران افزود:  هماهنگی و تعامل بیشتر بین دستگاه های اجرایی  نقش موثر و مفیدی در شتاب بخشیدن به فعالیت های اجرایی دارد و در صورتی که هر یک از مسئولان اجرایی وظایف مدیریتی خود را به خوبی انجام دهند بسیاری از مشکلات پیش رو مرتفع می شود.

دیهیم تصریح کرد: اجرای طرح های بنگاه های اقتصادی کوچک و زودبازده از اولویت های کاری مسئولان باشد.

وی تهیه نشدن مواد اولیه طرح های کلان را از مهمترین مشکلات این طرح های اقتصادی اعلام کرد و گفت: با توجه به نرخ بالای بیکاری در گچساران اجرای طرح های زود بازده در این شهرستان مهم است.

دیهیم گفت: بانک ها باید همکاری لازم را با متقاضیان طرح های اقتصادی داشته باشند و طرح های اقتصادی  واقع در شهرک های صنعتی این شهرستان هم اکنون مشکل زیر ساختی ، زمین و تسهیلات بانکی دارند.

در این نشست مشکل شرکت تعاونی آجر پزی و استفاده از گاز ترش، درخواست تامین زمین برای شرکت مروارید نفت پارسیان به میزان ۵۰ هکتار و تملک اراضی برای ایجاد شهرک صنعتی مورد بررسی قرار گرفت.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …