جمعه , 14 اردیبهشت 1403

مهدهای کودک و مراکز پیش دبستانی البرز از آموزش و پرورش مجوز بگیرند

یونس جاوید نسب روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: این اقدام در راستای تشکیل سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با هدف آماده سازی کودکان برای ورود به نظام آموزش و پرورش رسمی و عمومی کشور صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه تشکیل سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی و ابلاغ اساسنامه آن به دستگاه های ذیربط در دستور کاری قرار گرفت،خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش به عنوان متولی اصلی تعلیم و تربیت و آموزش عمومی، وظیفه ساماندهی و مدیریت یکپارچه امور تعلیم و تربیت دوره کودکی و توسعه کمی و کیفی آن را برعهده دارد.

وی بیان داشت: از تاریخ تاسیس و شروع به فعالیت رسمی سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک و ابلاغ دستورالعمل ها و مقررات، تمامی مهدهای کودک، کودکستان ها، مراکز پیش دبستانی و سایر مراکزنگهداری و آموزش کودکان در بخش دولتی، غیردولتی ، عمومی و خصوصی مکلفند حداکثر ظرف مدت شش ماه وضعیت خود را با مقررات و دستورالعمل های ابلاغی سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک تطبیق دهند و نسبت به دریافت مجوزهای لازم از آموزش و پرورش اقدام کنند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز با بیان اینکه مطابق اساسنامه مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی پیش بینی شده که دوره کودکی به ۲ دوره اول و دوم تقسیم بندی شود، عنوان کرد: دوره اول کودکی از بدو تولد تا سه سالگی کودکان و دوره دیگر از ابتدای چهار تا ۶ سال تمام است که دوره سه سال دوم در واقع دوره پیش دبستانی محسوب می شود.

وی ادامه داد: تربیت کودکان براساس این اساسنامه به دوره اول کودکی زیر سه سال  و دوره بعدی که از سه تا ۶ سال است، تقسیم می‌شود که این تقسیم‌بندی جهانی برای دوره پیش از دبستان در نظر گرفته شده است.

جاوید نسب افزود: اقدامات وزارتخانه ای در زمینه ارتقای کیفیت دوره پیش‌دبستانی و مهدکودک‌ها براساس فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی تدوین و اجرایی شده است.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب با تاکید بر این که نباید به مهدکودک ها نگاه مراکز خدماتی داشت بلکه مهدکودک ها مراکز مهم آموزشی و پرورشی هستند، افزودند: براساس گزارش های رسیده وضعیت مهدکودک ها به هیچ وجه خوب نیست لذا این مسوولیت به آموزش و پرورش انتقال داده شد.

وی تاکید کرد: هنوزآمار دقیقی از وضعیت مهد کودک ها ی استان البرز در اختیار آموزش و پرورش قرار داده نشده است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …