جمعه , 14 اردیبهشت 1403

معاون ستاد مساجد کشور: پیوست‌نگاری اقتصادی برای نهادهای فرهنگی ضروریست

به گزارش ایرنا، جلال ریزانه، روز جمعه در نشست تجلیل از مادران و بانوان کارآفرین و فعال اجتماعی تیران در عمارت تاریخی حاج سلیمان این شهر افزود: تامین منابع مالی برای مراکز فرهنگی جزو ضرورت‌ها به شمار می‌رود و در شرایط سخت اقتصادی جاری، برخی از موسسه ها بدلیل وابستگی به بودجه‌های دولتی تعطیل شده‌اند.

معاون ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور از ارائه طرح برای حمایت از کارآفرینی و ایجاد درآمد برای مراکز فرهنگی به هیات دولت خبر داد و گفت: با تصویب این برنامه پیشنهادی، بسته‌های حمایتی  بین کانون‌ها توزیع خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: تقویت اقتصاد، فرهنگ و هنر و عرضه خدمات فرهنگی و هنری کانون‌های مساجد، فرصت اشتغالزایی برای اعضای این تشکل ها و درآمد پایدار برای انجام خدمات فرهنگی را فراهم می‌سازد.

ریزانه، استفاده از شتاب دهنده‌ها و بازارهای مجازی برای عرضه محصولات در این حوزه را راهکار این عرصه اعلام کرد.

فرماندار تیران و کرون نیز در این نشست با اشاره به توسعه اقتصادی این شهرستان اظهار داشت: فعالیت‌های اقتصادی کوچک و بزرگ، فرصت اشتغال زیادی ایجاد کرده است و مراکز فرهنگی نیز از این بستر می توانند استفاده کنند.

مجید حججی، تاسیس کانون های مساجد را عامل رونق فعالیت های فرهنگی و هنری در هر روستا ذکر کرد و یادآور شد: ظرفیت مناسبی در این عرصه وجود دارد که باید از آن استفاده کرد و منابع شهرستانی نیز به آنها ارائه خواهد شد.

وی ادامه داد: در پروژه‌های عمرانی نیز پیوست فرهنگی پیش‌بینی می‌شود که مبین توسعه خدمات متناسب فرهنگ ایرانی و اسلامی باشد.

به گزارش ایرنا، تجلیل از مادران و بانوان کارآفرین و فعال اجتماعی تیران با عنوان “شکوه مادری” به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون و کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(ع) تیران برگزار شد.

تیران و کرون دارای ۵۴ باب کانون فرهنگی و هنری است.

 شمار این مراکز در استان اصفهان ۲ هزار باب است.

شهرستان تیران و کرون در ۵۰ کیلومتری اصفهان قرار دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …