پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403

معاون دبیر کل سازمان بیداری اسلامی: مکتب حاج قاسم برگرفته از مکتب کربلا است

حسین حیدری روز شنبه در  اجتماع بزرگ مردمی که  به مناسبت سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی  و ارتحال علامه محمد تقی مصباح  در تالار شهیدان نژاد فلاح کرج برگزار شد،  افزود: این شهید بزرگوار خود تربیت شده یک مدرسه و امروز نیز صاحب یک مدرسه است، این در حالی است که بسیاری از قهرمانان بزرگ دنیا یا به عنوان اسطوره و یا شخصیت های کاریزما، نوابغ و نخبگان از آنها یاد می شود و به همین منظور اگر بخواهیم سردار سلیمانی را با اسطوره های بزرگ دنیا مقایسه کنیم شاید حق این شهید را نتوانسته باشیم که ادا کنیم.

وی اضافه کرد: اگر به بسیاری از این اسطوره های معاصر در ۲ قرن گذشته بپردازیم می بینیم که همگی انسان هایی بودند که اصالتشان به خودشان و ویژگی های فردی شان برمی گردد، اما اگر به حاج قاسم یک اسطوره بگوییم شاید حقشان خیلی ادا نشده باشد، اگر نابغه گفته شود اینکه ایشان یک نابغه در حوزه نظامی، دیپلماسی، عرفان، معنویت و جهاد بودند در هر کدام جا دارد که به خوبی به آن پرداخته شود.

حیدری گفت:  اگر این شهید را به عنوان یک نخبه بگوییم، این مساله پیش می آید که سردار سلیمانی  یک نخبه چند وجهی است، به عقیده بنده اگر به دنبال مقایسه هستیم و مطرح کنیم که حاج قاسم کیست و این شهید و مکتبشان را تعریف کنیم بهترین عبارتی که می توان در خصوص حاج قاسم بیان کرد این است که این شهید یک مجاهد در راه خدا بود که مورد هدایت خداوند قرار گرفت.

وی ادامه داد: در واقع این ویژگی سردار می تواند صفات مختلف حاج قاسم  را در درون خود جای داده و غیر از این هر عنوان و هر واژه ای که در خصوص شهید سلیمانی به کار ببریم شاید ناقص باشد، این انسان مورد عنایت خداوند واقع شد و در میدان هر کجا با قوی ترین دشمن، نظام سلطه، رژیم صهیونیستی و با تمام دشمنان اسلام که امروز قدرتمندترین در طول تاریخ هستند مواجه شده به پیروزی رسید.

حیدری با بیان اینکه این پیروزی مدیون هدایت الهی است خاطر نشان کرد: ایستادگی، مقاومت، اعتقاد به خدا و کمک ملایک موجب شد تا صحنه مقاومت تغییر یابد، بنابراین اگر از دشمنان سوال کنید که در چند جا شما حاج قاسم را شکست داده اید به طور قطع نمی توانند دلیلی بیاورند که به عنوان مثال در فلان میدان شهید سلیمانی شکست خورده است.

معاون دبیرکل سازمان بیداری اسلامی افزود: اینکه یک فردی پیروزی هایش پیوسته است و شکستی درآن راه ندارد نشان دهنده این مهم است که فراتر از یک انسان بود و این به یک اصالت و عقبه وصل می شود.

حیدری با اشاره به ویژگی های فردی شهید سلیمانی و اینکه حاج قاسم را تنها با حاج قاسم می توان مقایسه کرد، گفت: اصولا نظامی ها افرادی کاریزما، نخبه و یا قدرتمند در دنیای غرب افرادی بسیار خشن و تند هستند این در حالی است وقتی ویژگی های این افراد را مقایسه می کنیم می بینیم که شکست و پیروزی داشتند ولی در نهایت وقتی به شهید سلیمانی نگاه می کنیم می بینیم که این شهید از یک منبع ارتزاق می کند که ویژگی های متضاد در ایشان زیاد است.

وی ادامه داد: بدین معنی که از یک سو نامه پمپئو  وزیر خارجه وقت آمریکا را پرت و بیان می کنند که در این نامه را باز نخواهم کرد و از سوی دیگر به یک فرزند شهید ۲ ساله متوسل و می خواهد از این فرزند به نوعی برای شهادت خودش بهره بگیرد، دیده شده که گاهی حاج قاسم در منزل برخی از جانبازان قطع نخاعی حضور و ۲۴ ساعت در کنارشان می ماند تا به آنها با این همه مشغله ای که داشت خدمات بدهد.

حیدری با بیان اینکه شهید سلیمانی همواره مراقب بود تا خودش را حفظ که عنایت خداوند مشمول حالش شود تاکید کرد: حاج قاسم با تمام افتخاراتی که خلق کرد که چه اتفاقاتی افتاد که در تمام جبهه های مقاومت پیروزی به دست آمد نیاز است تا خیلی در خصوص آن بحث شود، با این همه عظمت عنوان می کند که شاگرد مکتب امام(ره) هستم.

وی افزود: در یک مقطعی سپاه شیطان احساس می کرد که امروز تمام قدرت در انحصار آنها است و اسلام نیز خطری دیگر برایشان محسوب نمی شود، در این شرایط امام(ره) دین را احیا و برای تمام جهان این سوال پیش آمد که آیا می توانند کاری بکنند و یا حتی برای چند سالی دوام بیاورند که نتیجه آن مقاومتی شد که جلوی استکبار جهانی را گرفت و یک امنیت بشری ایجاد کرد.

حیدری گفت: امام(ره) با این همه عظمت می گفت که شاگرد مکتب عاشورا و کربلا هستم، عاشورا و کربلایی که مسیر بشریت را عوض کرد و انسانیت، آزادگی، جهاد، شهادت و مبارزه با ظلم را برای همیشه تاریخ بشر به عنوان یک الگو احیا  نمود که حتی غیر مسلمانان نیز از آن استفاده می کنند.

معاون دبیرکل سازمان بیداری اسلامی خاطر نشان کرد: بنابراین اصالت مکتب حاج قاسم به اصالت قرآن برمی گردد که یک کتاب آسمانی است که آمده تمام بشر را نجات بدهد و فقط برای مسلمانان نیست، تا قبل از انقلاب امام(ره) مطرح بود که آیا این شدنی است که یک میلیارد مسلمان در برابر چهار میلیون یهودی چندین بار در جنگ شکست خورده اند،ین ابهام در دنیا وجود داشت که چگونه اینها با قرآ شان می خواهند جهان را نجات بدهند، اما خداوند نشان داد که آن همه مسلمانانی که درمقابل اسراییل شکست خورده اند با توجه به اینکه به تفکر غیر خدایی، چپ، ناسیونالیستی و تفکر پان عربیسم وابسته شدند خداوند به آنها کمکی نکرد و شکست خوردند.

حیدری افزود: این در حالی است که بر عکس آن را در مقاومت می بینیم که حزب الله با یک تعداد جوان کم و بدون پشتوانه، بدون ارتش و بدون سلاح پیشرفته اسراییل را وادار به شکست می کنند.

وی ادامه داد: در این بین حاج قاسم دور اندیشی که داشت این بود که می دانست بعد از  سال ۲۰۰۰ که اسراییل غاصب  عقب نشینی کرد به طور قطع یک روزی انتقام از حزب الله خواهد گرفت تا بتواند خودش را احیا کند، دنیا و جبهه کفر نگران شد که این صدای اسلام و دین در حال بلند شدن و با فطرت انسان ها در ارتباط و افراد را در حال بیدار کردن است، به همین منظور از هیچ تلاشی فروگذار نبودند تا این حرکت را متوقف کنند.

حیدری گفت: از سال  ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۶  دشمنان اسلام فکر کردند و جنگ ۳۳ روزه را شروع و تمام امکانات دنیا را نیز جبهه کفر به کار گرفت اما شکست خوردند سپس دشمنان  به دنبال جبهه های دیگری مانند عراق  بودند که این کشور را اشغال کردند  و در واقع هیچ وقت دشمنان دین تا این اندازه قوی و قدرتمند نبودند همه ابزار و مولفه های قدرت جهان در دست آمریکا قرار دارد، نظام ملی، رسانه ای، فناوری ، سلاح، پول، سازمان و ملل را در دست  دنیای استکباری است .

وی با اشاره به تحریم های همه جانبه دشمنان علیه ایران عنوان کرد: در این شرایط هیچ کشوری در جهان جرات کمک کردن به ما نداشت، عنوان میکردند که سیستم مالی ما مختل می شود حتی این دوستان عزیز عراقی که یک زمانی به آنها کمک کردیم گفتند که ما نمی توانیم به شما پول برق را بدهیم چرا که نظام مالی جهانی در دست آمریکا و تمام روسای بانک مرکزی دنیا را این کشور انتخاب می کند و تنها جمهوری اسلامی است که کشور مستقل جهان است.

معاون دبیر کل سازمان بیداری اسلامی ادامه داد: آمریکا با این همه اقتدار عنوان کرد که شوروی فروپاشیده و ما عراق را می گیریم و هدف شان این بود که به مسلمانان بگویند که از دین خداحافظی کنند چرا که در این صورت جهان امن و همه چیز در اختیارشان قرار خواهد گرفت در غیر اینصورت مانند افغانستان با قدرت نظامی وادارشان خواهیم کرد که به این هدف ما برگردند.

حیدری گفت: در این شرایط مقاومت به برکت وعده های الهی ایستاد و دشمن را وادار به شکست کرد، چندین کشور مهم در این دنیا وجود دارد که برای آینده قدرت جهانی بسیار مهم است و در این مسایل یک اسراری وجود دارد، یک سری کشورها مانند خلیج فارس تا روز قیامت درگیر هستند چرا که هر کسی به دنبال حکومت بر جهان است باید این منطقه را بگیرد.

وی با بیان اینکه تمام مناطق حساس و ژئوپلتیک دنیا در دست مسلمانان قرار دارد تاکید کرد: بخش عمده ای از منابع، ذخایر و ثروت دنیا دست مسلمانان و مستضعفان است که وعده خدا را الهی کنند، به عنوان مثال عراق غنی ترین کشور دنیا است اما دشمن می داند که این کشور باید فقیر بماند در غیر اینصورت در مسیر ظهور و وعده های الهی یک ظرفیت قدرتمند است به همین دلیل در اینجا جنگ را علیه ما شروع کردند.

حیدری با اشاره به اینکه  در حالی که به دنبال سلطه بر منطقه بودند اما دشمنان شکست خوردند به پیاده روی اربعین اشاره کرد و گفت: امروز اربعین یک مانور بزرگ مسلمانان و اسلام اهل بیت (ع)  برای تمام جهان است، بنابراین تمام این اتفاقات در این منطقه در حال رذقم خوردن است که دشمن به خوبی این را می داند.

وی افزود: آمریکا برای اینکه به این باور برسد که دیگر جهان اسلام خطری محسوب نمی شود اسراییل را اینجا مستقر کرد و بیان کرد که اسراییلی ها بیشترین انگیزه برای مبارزه با مسلمانان را دارند، اینکه امام(ره) بیان کردند که اسراییل باید محو و از بین برود بر همین اساس است.

حیدری در ادامه با بیان اینکه مقاومت امنیتی برای بشر ایجاد کرده تصریح کرد: آن ذلتی که در یک زمان مسلمانان سرشان را پایین می انداختند امروز سرمان را بلند و توانستیم امنیت دیگران را تامین کنیم، اگر انقلاب اسلامی و مقاومت نبود و آمریکا بر این منطقه مسلط می شد تمام جهان باید از آن تبعیت می کردند و آمریکا تبدیل به یک حکمران واحد می شد.

وی ادامه داد: در این شرایط قیمت نفت را آمریکا تعیین و کسی نیز نمی توانست شکایتی بکند، جنگ اتمی به طور قطع بین چین، هند، اروپا و بقیه کشورها علیه آمریکایی ها به راه می افتاد و مشخص نبود که چه بلایی بر سر بشر می آمد که این لطف خدا بر بشریت بود که در این منطقه مقاومت و انقلاب اسلامی ایجاد و امنیت را برای بشریت حفظ کنند.

معاون دبیرکل سازمان بیداری اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به داعش اشاره و تصریح کرد: اگر انقلاب اسلامی و مقاومت  جلوی داعش را نمی گرفت امروز خیلی از کشورهای اسلامی را می گرفت و معلوم نبود که چه اتفاقاتی بر سر مسلمانان می آمد، اساس تمام اتفاقات و تحولات دنیا جنگ بین حق و باطل است.

حیدری در ادامه به انتقام سخت اشاره  کرد و گفت: انتقام سخت یک وجه احساسی و عاطفی دارد اینکه آمریکا سردار سلیمانی را به شهادت رساند  به دنبال آن جمهوری اسلامی نیز عین الاسد را زد و بعد از  آن نیز عراقی ها به خیابان ها ریخته و علیه آمریکایی ها شعار سردادند ؛ از آن روز تا به امروز

آمریکایی ها در حال فرار از منطقه هستند که با فرار از افغانستان ، عراق و سوریه نیز در حال عقب نشینی هستند؛  ترامپ و نتانیاهو حذف شدند، طرح معامله قرن به هم خورد، یمن، فلسطین با یک قدرت جدید وارد صحنه شدند و اینک مقاومت از یک موضع اقتدار به برکت خون شهید سلیمانی برخوردار است و البته همه عاملان و آمران این قضیه قرار است که به مجازات برسند.

وی ادامه داد: فرض را بگیرید که همان روزی که عین الاسد را زدیم جمهوری اسلامی پادگانی که نزدیک تر به ایران است را می زد و ۲ تا سه هزار آمریکایی کشته می شدند، آیا اگر اینها کشته می شدند همه چیز تمام می شد و یا اینکه ترامپ، پمپئو و چند تن از فرماندهان آمریکایی نیز کشته می شدند ما دیگر صرف نظر  می کردیم و می گفتیم انتقام حاج قاسم تمام و دیگر کاری نداریم ، این بعد عاطفی قضیه است.

حیدری افزود:  بعد معنایی و مفهومی موضوع این است که پرچم سرخ انتقام حاج قاسم حامل یک پیام است، این مدرسه باید انسان های تراز حاج قاسم را برای نجات بشریت تربیت کند نه فقط برای مسلمانان چرا که شهید سلیمانی از مسیحی ها، ایزدی ها و همه دفاع می کرد چرا که دستور قرآن بود.

وی خاطر نشان کرد: انتقام  خون حاج قاسم بر افراشته ماندن پرچم سرخ انتقامش برای دفاع از اسلام و مظلومیت، مستضعفان در مقابل مستکبران است، در واقع مکتب حاج قاسم برگرفته از مکتب عاشورا است و این مکتب برای همیشه باید زنده بماند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …