جمعه , 14 اردیبهشت 1403

معاون استاندار البرز: دولت بر توسعه سمن ها تاکید دارد

نورمحمد فردی روز یکشنبه در نشست آموزشی  سمن های البرز افزود: علاوه بر توسعه کمی و کیفی سازمان های مردم،  موضوع آموزش دراین نهادها در اولویت قرار گرفته و استان البرز نیز همسو  با دولت در این زمینه عزم جدی دارد.

وی ادامه داد: سازمان های مردم نهاد نقش موثری در آگاهی از مشکلات و حل آنها به صورت کامل و جامع به دلیل ایجاد پل ارتباطی بین مردم  و دولت دارند.

فردی گفت: سمن‌ها در توسعه اجتماعی کشور از جایگاه ویژه‌ای برخوردارهستند، از این رو می‌توان ضرورت ایجاد و تقویت سازمان‌های مردم نهاد را در تحقق اهدافی چون کوچک‌سازی دولت، توانمندسازی مردم و افزایش سرمایه اجتماعی دانست.

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز نیز بیان داشت: سمن ها باید توانمند شوند ودرکنار توانمندی واقف به قانون  باشند تا در راستای خدمت رسانی آسیبی نبینند .
نادر بیننده افزود: ۴۸۲,سمن در استان البرز مجوزهای لازم برای فعالیت را از دستگاههای اجرایی مرتبط دریافت کرده اند که در صورتی که همه این سمن ها فعال باشند اتفاقهای بسیار مثبتی را شاهد خواهیم بود.

بیننده گفت: مشارکت مردم در سازمان‌های مردم‌نهاد سبب افزایش و ارتقای سطح آگاهی اجتماعی می‌شودو از سوی دیگر این مشارکت، اجتماعی‌شدن و فرهنگ‌پذیری افراد را به‌دنبال دارد.

وی بیان داشت: آموزش، یکی از ملزومات کارکردی در یک جامعه  است و  سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توانند در مقیاس‌هایی کوچک‌تر به آموزش گروه‌هایی از جامعه بپردازند بنابراین آموزش خود این سمن ها از امور ضروری است که باید مدنظر قرار گیرد.

دراین نشست در زمینه فرایند انجام تکالیف قانونی تشکل های مردم نهاد و خیریه ها برای استفاده از معافیت های قانون مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و سپس سوالات شرکت کنندگان به صورت موردی و مصداقی بررسی و پاسخ داده شد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …